گزارش آماری برنا به بهانه برگزاری ۸ بازی لیگ برتر

دایی کابوس چند ساله ذوب آهن/ دگردیسی قوی سپید در روز گلزنی پیرمردها

۱۳۹۰/۰۵/۱۲ - ۱۶:۵۹:۵۹
کد خبر: ۶۸۰۴۷
دایی کابوس چند ساله ذوب آهن/ دگردیسی قوی سپید در روز گلزنی پیرمردها
علی دایی را باید مرد شکست ناپذیر برابر ذوب آهن دانست.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، بازی های شب گذشته لیگ برتر فوتبال و نتایج برخی از آنها منتج گزارشی آماری شد که در زیر این گزارش را می خوانید:


دایی، کابوس ذوب آهن
علی دایی در ادواری که مربیگری را در لیگ برتر تجربه کرده، با تیم هایش عملکرد موفقی  را برابر تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان تجربه کرده است. او در سایپا که بود برابر تیم ذوب آهن در سال 85 صاحب 2 برد 2 – صفر و 2-یک و در سال 86 صاحب 2 تساوی یک – یک و صفر – صفر شد. در سال 88 که هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت در بازی برگشت لیگ نهم با حریف یک – یک کرد. دایی در لیگ دهم با پرسپولیس صاحب 2 برد 2-صفر و 3-صفر برابر ذوب آهن شده است. بهر حال 7 بازی شامل 4 برد، 3 مساوی، 11 گل زده و 3 گل خورده شده بود که حالا با تساوی 2-2 برابر ذوب آهن در هفته اول لیگ یازدهم با پیراهن راه آهن، عملکرد دایی برابر ذوب آهن به سطح  قابل توجهی رسیده است.

عملکرد تیم های دایی برابر ذوب آهن

تعداد بازی/ برد/ مساوی/ باخت/ گل زده/گل خورده/ امتیاز
1 – سایپا 4 /2 /2 /0 /5 /2 /8
2- پرسپولیس 3 /2 /1 /0 /6 /1 /7
3- راه آهن 1/ 0 /1 /0 /2 /2 /1
مجموع 8/ 4 /4 /0 /13 /5 /16


باخت تراکتور را جدی نگیرید
تیم امیر قلعه نویی یعنی تراکتورسازی در هفته اول مغلوب تیم صبا در خانه شد اما زیاد جدی نگیرید، قلعه نویی هیچگاه آغاز خوبی را در مسابقات فوتبال لیگ برتر تجربه نکرده است. در تمام ادوار قهرمانی هم هیچگاه او صدرنشینی را زود به دست نیاورده است.

در سال 84 او از هفته ششم صدرنشینی را تجربه کرد و بار دوم صدرنشینی هم در هفته دوازدهم اتفاق افتاد. در سال 87 ، با استقلال از هفته هجدهم و در سال 88 با سپاهان از هفته چهاردهم و سال گذشته با سپاهان از هفته دوازدهم صدرنشینی را در لیگ تجربه کرد.


ستاره 21 ساله با 36 گل
کریم انصاری فرد در هفته اول مسابقات لیگ برتر، 2 گل از 3 گل سایپا را برابر تیم مس سرچشمه گیلان به ثمر رساند. کریم انصاری فرد 21 ساله، ستاره جدید فوتبال ایران، سال گذشته 20 گل در مسابقات لیگ برای سایپا زد. او در لیگ نهم هم 12 گل برای تیمش زد. در لیگ هفتم و هشتم هم کریم انصاری فرد، که در آن زمان 17 و 18 سال داشت یک گل در هر سال به ثمر رساند. با احتساب این گلها باید گفت که ستاره 21 ساله با 36 گل فرصت آن را دارد که تا 25 سالگی بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر شود. او از مرداد 88 تا مرداد 90 ، 34 گل برای سایپا زده است.

دگردیسی «قوی سپید» به «گربه سیاه» برای پرسپولیس
ملوان بندر انزلی، باز هم پرسپولیس را در جریان مسابقات فوتبال لیگ برتر متوقف کرد. در جریان مسابقات لیگ ملوان در 7 دیدار متوالی پرسپولیس را در حسرت برد نگهداشته است. آخرین بار در اردیبهشت 87 و در دیدار برگشت لیگ هفتم بود که پرسپولیس موفق شد ملوان را 2-صفر ببرد، از آن پس در 7 دیدار ملوان بی شکست مانده است. در این مدت، یک برد و یک مساوی در مسابقات لیگ هشتم، 2 مساوی در لیگ نهم، 2 برد در لیگ دهم و یک مساوی در لیگ یازدهم یعنی 3 برد و 4 مساوی در 7 بازی نصیب تیم فوتبال ملوان شده است.

جای هاشمیان خالی؛ دو مهاجم پیر لیگ گل زدند
در بین مهاجمان پر سن و سال لیگ برتر، عنایتی، هاشمیان و فرهاد مجیدی 35 ساله و علی سامره 34 ساله بودند تا عنوان پیرترین مهاجمان لیگ را داشته باشند. فرهاد مجیدی اصالتاً هافبک بود و سپس به خط حمله آمد اما در بین 3 مهاجم تخصصی دیگر، در هفته اول لیگ 2 نفر گل زدند. عنایتی 35 ساله، یک گل از روی نقطه پنالتی با پیراهن صبا به تراکتورسازی زد و علی سامره تنها گل تیم مس سرچشمه را برابر تیم فوتبال سایپا به ثمر رساند.


/گزارش از مهدی حدادپور/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز