ریئس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام:

استفاده از كلاه ایمنی به فرهنگ ترافیكی کمک می کند

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۴:۲۴:۲۵
کد خبر: ۱۸۵۲۴۹
استفاده از كلاه ایمنی به فرهنگ ترافیكی کمک می کند
استفاده از كلاه ایمنی از ساده ترین شیوه های ایمن سازی و هم چنین یكی از بهترین راه ها برای تأمین و صیانت از حیات انسان ها در عرصه حمل و نقل با این وسیله ی نقلیه می باشد.

به گزارش خبرنگار برنا در ایلام، ریئس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: استفاده از كلاه ایمنی در میان موتورسوران همگانی شود نیاز به فرهنگ سازی و افزایش فرهنگ ترافیك دارد، این كار مستلزم همكاری تمام دستگاه های زیربط و مرتبط با ترافیك است.

سرهنگ "محمد رسولی" گفت: استفاده از كلاه ایمنی به عنوان یكی از ساده ترین و كم هزینه ترین شیوه های ایمن سازی و هم چنین یكی از ابتدایی ترین و بهترین راه ها برای تأمین و صیانت از حیات انسان ها در عرصه حمل و نقل با این وسیله ی نقلیه می باشد.
 
وی با اشاره به اینكه كه بیشتر صدمات و تلفات ناشی از موتورسیكلت به دلیل وارد شدن ضربه به ناحیه ی سر و گردن است، گفت: با استفاده از كلاه ایمنی احتمال برخورد ذرات و قطعات معلق یا پرتاب شده از سایر وسایل نقلیه بر سر و صورت موتورسوار از بین می رود.

رسولی افزود: كلاه ایمنی ضمن ایمنی كامل در رانندگی باعث بهبود شنوایی و قطع صدای زوزه باد و حفاظت از سر به وسیله پراكنده کردن نیروی وارده ناشی از ضربه توسط پوسته بیرونی ولایه ضربه گیر و همچنین حفاظت از صورت و چشم ها دربرابر حشرات و ذرات موجود در هوا و ارایه دید مناسب، جلوگیری از خستگی و كوفتگی در برابر تغییر شرایط آب و هوایی است.
 
وی دربخش دیگری از سخنانش با تاکید بر برخورد جدی پلیس با موتورسواران متخلف گفت: یكی از راههای انتظام بخشیدن به عبور ومرور و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی وكاهش حوادث رانندگی، برخورد مناسب و اصولی با رانندگان متخلف مطابق با قوانین و مقررات وضع شده است.

رسولی اظهار کرد: برابر ماده 5 آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی برای تخلف عدم استفاده از كلاه ایمنی توسط راكبین و ترك نشینان موتورسیكلت مبلغ 300 هزار ریال جریمه تعلق گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز