سفر رییس جمهوری به ایلام/۱۰

رییس جمهوری: ایران در مسیر تعالی و توسعه است/ یک بخش از پتروشیمی ایلام امروز افتتاح خواهد شد

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۱۴:۰۰:۳۸
کد خبر: ۱۸۵۷۶۷
رییس جمهوری: ایران در مسیر تعالی و توسعه است/ یک بخش از پتروشیمی ایلام امروز افتتاح خواهد شد
دکتر «حسن روحانی» رییس جمهور کشورمان در جریان چهارمین دوره سفرهای استانی هیات دولت به ایلام در جمع پرشور مردم این استان در ورزشگاه تختی سخنرانی کرد.

دکتر «حسن روحانی» گفت: مسیر ما با دنیا، مسیر تعامل و دوستی در چارچوب عزت و حکمت و مصلحت است. مردم عزیز ایلام، ایران در مسیر پیشرفت و تعالی و توسعه است.

به گزارش خبرنگار برنا در ایلام، دکتر «حسن روحانی» رییس جمهور کشورمان در جریان چهارمین دوره سفرهای استانی هیات دولت به ایلام در جمع پرشور مردم این استان اظهار کرد: استقبال گرم و پرشور شما در خیابان های ایلام و در این ورزشگاه نشان تعهد مردم غیور این سرزمین به خادمان خود، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

روحانی با اشاره به تاریخ استان ایلام به عنوان سرزمین قهرمانان تاریخ در گذشته و  سرزمینی که امروز دارای تمدن چندین هزار ساله است، گفت: این سرزمین همواره به عنوان مرزبان و مرزدار غرب ایران عزیز ما بوده است. سرزمین مردم عزیز و سرافرازی که در دوران دفاع مقدس به عنوان پیشگامان و پیشتازان جبهه دفاع مقدس از انقلاب، شرف و استقلال کشور عزیز بوده ایم.

وی در ادامه افزود: من در دوران دفاع 8 ساله بارها و بارها به ایلام آمدم و دیدم چگونه شما قهرمانانه ایستادید. در کنار علما و بزرگان و عشایر و حیدری ها و مرواریدها و ایستادید و جنگیدید و از شرف و عزت این سرزمین دفاع کردید. شما همه غیور مردان کرد، لر، لک، عرب و همه عشایر و اقوام و مردمانی که متحد و برادرانه دست به دست هم دادید، دیروز برای دفاع از ایران عزیز و امروز برای آبادانی این سرزمین.

رییس دولت تدبیر و امید در ادامه خطاب به مردم ایلام گفت: مردم عزیز، زنان قهرمان و مردان دلاور امروز ایران شاهد حضور 24 خرداد پارسال شماست. شما در سال گذشته برای اجرای تدبیر مقام معظم رهبری و برای سربلندی ایران عزیز اعتنایی به تبلیغات مسموم دشمنان نکردید، به پای صندوق آرا شتافتید و حماسه سیاسی بزرگ را آفریدید. امروز همه پیروزی ها و موفقیت های ما از ناحیه حضور و مقاومت و ایستادگی شماست. در جبهه خارجی ایران امروز موفق و سرافراز است، در جبهه خارجی امروز روابط مان با دنیا و به ویژه با همسایگان مان از همیشه و همیشه بهتر است. 

دکتر روحانی همچنین خاطرنشان کرد: رابطه ما با عراق، کشور همسایه دوست و برادرمان روز به روز نزدیک تر و صمیمی تر خواهد شد. کشوری که در کنار ایلام عزیز شما قرار دارد. روابط ما با همه همسایگان گسترش خواهد یافت. ما نیز با دنیای غرب و شرق آنهایی که به حقوق ملت ایران، عظمت این سرزمین، رشد و شکوفایی ایران سرفرود می آوردند و قصد دوستی دارند، دست صمیمت را دراز می کنیم.

وی در ادامه افزود: مسیر ما با دنیا، مسیر تعامل و دوستی در چارچوب عزت و حکمت و مصلحت است. مردم عزیز ایلام، ایران در مسیر پیشرفت و تعالی و توسعه است. با همت، فداکاری و اتحاد شما مردم ما شاهد ایرانی آبادتر، سرافرازتر و شکوهمندتر در منطقه و در جهان خواهیم بود. 

روحانی همچنین عنوان کرد: ما در پناه اهل بیت عصمت و طهارت و به ویژه مولایمان امیرالمومنین علی (ع) که ماه رجب به نام اوست و به میلادش و به قدومش افتخار می کنیم راه توسعه کشور را ادامه خواهیم داد. 

رییس جمهور خطاب به همه مردم کشورمان گفت: مردم عزیز و قهرمان، ما در مرحله دوم یارانه قدم بلندی را در راه سلامت، بهداشت و درمان مردم عزیز کشورمان برداشته ایم و این قدم ها را ادامه خواهیم داد. 

رییس دولت تدبیر و امید در مورد اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان از تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی این استان در سال جاری و همچنین سال آینده و همچنین بهره برداری از بیمارستان 376 تختخوابی ایلام تا پایان سال آینده خبر داد و افزود: در نظام بهداشت و درمان و سلامت تلاش مان را ادامه خواهیم داد تا مردم با هزینه کمتری به سلامت مورد نظر خودشان دست یابند. در مرحله دوم یارانه به محیط زیست رسیدگی خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکل ریزگردها در استان ایلام اظهار کرد: تلاش ما در این استان وعراق این است که با کمک دولت عراق برای ساماندهی و سالم سازی محیط زیست قدم های لازم را امسال و سال آینده و تا پایان این دولت برداریم.

روحانی در ادامه گفت: در جلسه اخیر هیات دولت به جنگل های زاگرس و ایلامی که عروس زاگرس است مشکلاتی که برای جنگل پیش آمده است، پرداختیم. اقداماتی در این زمینه آغاز شده است و امروز عصر نیز از طرح های بهسازی جنگل بازدید خواهم کرد. 

رییس جمهور افزود: برای احیای جنگل های بلوط این استان عزیز اقدام خواهیم کرد. نخواهیم گذاشت زیبایی های این منطقه که موجب شکوه منطقه و شکوه ایران عزیز است از دست ما برود.

رییس دولت اعتدال در ادامه تاکید کرد: امسال تلاش دولت در مرحله اول و در راس آن برای اجرای اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی و اشتغال خواهد بود.

وی به تکمیل و بهره برداری از طرح های عمرانی استان ایلام اشاره کرد و گفت: در این سفر برای اجرای 44 پروژه که 34 پروژه آن در سال 93 انشالله به پایان خواهد رسید و 10 پروژه آن در سال آینده تکمیل می‌شود، تصمیماتی گرفته خواهد شد. این پروژه‌ها مربوط می شود به همه شهرستان های این استان که امشب در شورای اداری استان اعلام خواهد شد.

روحانی خطاب به مردم ایلام گفت: بدانید در سال های اولیه یعنی امسال و سه سال پیش رو در دولت تدبیر و امید دولت یازدهم تلاش ما این است که ایلام از لحاظ مشکلات آبیاری و کشاورزی معضلاتش حل و فصل شود.

رییس جمهور گفت: من در این جا به شما مردم عزیز قول می دهم که برای اجرای آبیاری مدرن برای 50 هزار هکتار اراضی این استان، 50 هزار هکتار آبیاری مدرن و برای اجرای سامانه گرمسیری که به بخش های دیگر ایلام مربوط می شود، ظرف سه سال سامانه گرمسیری، ظرف 4 سال اجرایی و عملیاتی خواهد شد. این قدم اول برای آبادانی استان عزیز ایلام است. البته مرحله دوم صنعتی شدن این استان خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: طرح های مهمی که برای ساماندهی گاز و پتروشیمی و همچنین برای گازهایی که امروز در حال سوختن است، جمع آوری خواهد شد و به طرح های پتروشیمی تبدیل خواهد شد. عصر امروز یک بخش از پتروشیمی ایلام انشالله افتتاح خواهد شد.

روحانی همچنین عنوان کرد: طرح های دیگر در زمینه گاز و پتروشیمی ظرف سال های پیش رو جزو طرح های مورد نظر خواهد بود. سدهای مختلفی که در این استان در دست تکمیل وجود دارد در سال 93 و نیمه تکمیل خواهد شد.

رییس جمهور افزود: جاده هایی که در این استان باید بهسازی شود مورد توجه مردم است، امسال و تا نیمه سال 94 عملیاتی خواهد شد. جاده صالح آباد تا مهران امسال و مهران تا مرز تا نیمه سال 94 عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به تقاضای مردم ایلام در مورد رفع مشکل بیکاری در این استان گفت: بازارچه های مرزی استان مورد توجه قرار خواهد گرفت. سه بازارچه مرزی که برای وضع تجاری مردم و اشتغال مردم در مسیری قرار گیرد که بیکاری ها کاهش پیدا کند.

روحانی افزود: ما در دولت برای منطقه آزاد مهران بررسی خواهیم کرد. در طرح های تجاری، طرح های گردشگری سدها، رسیدگی به جنگل های این استان، مساله کشاورزی، آبیاری مدرن شاهد پیشرفت و ابادانی و اجرای پروژه های عمرانی شاهد تحول مثبت خواهیم بود.

رییس دولت تدبیر و امید عنوان کرد: همچنین برای رفت و آمد و توسعه با کشور عزیز همسایه عراق و مسیر زوار در مهران شاهد پیشرفت و اشتغال و تجارت برای مردم غیورف فداکار و وطن دوست ایلام عزیز خواهیم بود.

رییس جمهور در پایان گفت: تردیدی نداشته باشد که دولت تمام توان خود را برای اجرای همه پروژه های توسعه و از جمله ارتقای بخشی به شهرستان عمل خواهد کرد.

نظر شما