فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان:

پیشگیری از سرقت باید به یک فرهنگ عمومی مبدل شود

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۱۶:۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۹۶۰۹۶
پیشگیری از سرقت باید به یک فرهنگ عمومی مبدل شود
علی مهری گفت: حضور محسوس و البته هدفمند گشت‌های پلیس در سطح شهرها در پیشگیری از سرقت بسیار تاثیر گذار است.

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان گفت: پیشگیری از وقوع جرایم نیازمند وجود اراده، عزم و مشارکت همگانی است و باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، تا مردم بتوانند خود کنترلی و حفاظت از اموال خود داشته و آنها را در حرز قرار دهند، به نحوی که دسترسی به آنها آسان نباشد.
 
به گزارش خبرنگار برنا در ایلام، سرهنگ “علی مهری” با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرایم نیازمند وجود اراده، عزم و مشارکت همگانی است و باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، تا مردم بتوانند خود کنترلی و حفاظت از اموال خود داشته و آنها را در حرز قرار دهند، به نحوی که دسترسی به آنها آسان نباشد.
 
وی افزود: وقوع جرایمی مانند سرقت در جامعه موجب احساس نا امنی در شهروندان می‌شود، از این رو مبارزه با سرقت از ابتدای سال به یکی از اولویت های کاری نیروی انتظامی تبدیل شده و بر پیشگیری از آن مصمم است.
 
فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان با تاکید بر نقش موثر آموزش همگانی در پیشگیری از وقوع سرقت، ادامه داد: آموزش مستمر و افزایش سطح آگاهی های عمومی شهروندان از موثرترین راهکارهای پیشگیری از وقوع این جرم است، که در این راستا ارسال پیامک هایی با مضمون هشدارهای پلیسی، حضور مستمر کارشناسان پلیس در مدارس، توزیع بروشورهای آموزشی، بهره گیری از ظرفیت عظیم صدا و سیما از طریق حضور کارشناسان پلیس در برنامه های مختلف و معرفی شیوه های پیشگیری از سرقت و همچنین ارائه هشدار از طریق زیر نویس از جمله اقدامات انجام گرفته در این راستا است.
 
وی با اشاره به ضرورت همکاری سایر ارگان ها و دستگاه های ذی‌ربط با پلیس، خاطر نشان کرد: پیشگیری از وقوع سرقت نیازمند همکاری همه دستگاه ها است و در نیل به این هدف اقداماتی از جمله احداث پارکینگ در نقاط مختلف شهر توسط دستگاه های ذی‌ربط، احداث مراکز نگهداری از معتادان توسط دستگاه های حمایتی و ... ضروری خواهد بود.
 
علی مهری افزود: حضور محسوس و البته هدفمند گشت های پلیس در سطح شهرها در پیشگیری از سرقت بسیار تاثیر گذار است، ضمن اینکه تجزیه و تحلیل جرایم و توجه به جغرافیای جرایم توسط فرماندهان نیز راهگشای فرماندهان در این راستا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز