امام جمعه دهلران:

جایگاه خانواده ها در آموزه های دین اسلام ویژه است

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۵:۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۳۰۱۶۷
جایگاه خانواده ها در آموزه های دین اسلام ویژه است
حجت الاسلام و المسلمین سید موسوی گفت: خانواده در آموزه های دین اسلام و تاکیدات معصومان دارای جایگاه ویژه ای است.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی امام جمعه دهلران با یادآوری رعایت تقوا اظهار کرد: خانواده در آموزه های دین اسلام و تاکیدات معصومین دارای جایگاه ویژه ای است و در روایات متعددی به رعایت حرمت و احترام خانواده سفارش شده است.
 
امام جمعه شهرستان دهلران با مهم خواندن ایام دهه پایانی ماه ذی الحجه افزود: دو مناسبت روز مباهله و سالروز نزول سوره انسان از مناسبت های مهم این ایام است.

وی تصریح کرد: در روز 25 ذی الحجه هنگامی که مسیحیان، پیامبراسلام (ص) را مباهله دعوت کردند هنگامی که در برابر پیامبر (ص) و شخصیت های بزرگی که برای مباهله آورده بودند قرار گرفتند آثار عذاب الهی را احساس کردند و ازمباهله منصرف شدند وتوبه کردند و یک بار دیگر حقانیت اسلام ثابت شد.

خطیب جمعه دهلران افزود: تقوا دژ مستحکی در برابر هر آنچه می خواهد انسان را از تقرب به خداوند دور سازد است و رعایت تقوای الهی علاوه بر اجر اخروی شرایط لذت بردن از دنیا را برای شخص باتقوا نیز فراهم می‌آورد.

وی اظهار کرد: لازم است که والدین و به ویژه پدر به عنوان سرپرست در خانواده تعالیم دینی را هم به زبان و هم به عمل در خانواده جاری کند تا زمینه باور پذیری آنها در فرزندان بیشتر و تاثیر آنها دو چندان شود چرا که دعوت به رعایت احکام اسلام تنها به زبان نمی تواند باور پذیری مقبولی را ایجاد کنند.

امام جمعه شهرستان دهلران با توصیه همگان به رعایت احترام ایام محرم و صفر با بیان کرد: همانگونه که امام (ره) فرمودند محرم وصفر سبب حفظ اسلام شده اند و برهمه لازم است که در برپایی باشکوه این ایام کوشا باشیم و با آمادگی بیشتر به استقبال این ایام برویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز