تلفن همراه ابزاری بسیار مفید اما نه در هنگام رانندگی

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۴:۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۶۴۸۴۱
تلفن همراه ابزاری بسیار مفید اما نه در هنگام رانندگی
تلفن همراه ابزاری بسیار مفید برای افراد به منظور اطلاع رسانی است ولی نه در هنگام رانندگی سریع و به موقع است، آن هم زمانی كه در مخمصه یا حادثه گرفتار شده باشند.

به گزارش سرویس انتظامی خبرگزاری برنا در ایلام، سرهنگ "محمد رسولی" رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در این باره گفت: تلفن همراه ابزاری بسیار مفید برای افراد به منظور اطلاع رسانی سریع و به موقع است، آن هم زمانی كه در مخمصه یا حادثه گرفتار شده باشند اما نه در هنگامی كه شما مشغول رانندگی با وسیله نقلیه هستید.

وی گفت: تلفن همراه وسیله ای است که برای رانندگان نیز ضروری و با اهمیت است چرا كه از آن برای اطلاع رسانی اخبار، گزارش جرایم، تصادفات و غیره استفاده می كنند. اما اگر همین وسیله مفید هنگام رانندگی استفاده شود توجه رانندگان را از كار اصلی خود كه همانا رانندگی است باز می دارد و قدرت مهارت و عكس العمل مناسب و سریع را از آنان می گیرد.

رسولی تصریح كرد: برابر اعلام محققان رانندگانی كه پشت فرمان اتومبیل از تلفن همراه استفاده می كنند و حتی كسانی كه از هندست¬فری بهره می گیرند، ‌دچار نوعی نابینایی در قدرت و میدان دید خود می شوند كه ممكن است بسیار خطرناك و حادثه آفرین باشد.
 
این مطالعات نشان داده است كه گوشی های هندست فری و هدفن دار نیز به اندازه گوشی های دستی خطرآفرین است. وی با اشاره به اینكه آمار تصادفات ناشی از تلفن همراه در هنگام رانندگی مختص ایران نیست افزود: آمارها نشان می دهند بروز حوادث بسیاری در دنیا بر اثر استفاده از تلفن همراه است و چه بسیار حوادث رانندگی كه به علت استفاده از تلفن همراه ایجاد می شود نه تنها برای رانندگان خودروهای حاضر در صحنه دردسر می سازد بلكه ترافیك و راهبندان نیز ایجاد می كند.
 
سرهنگ رسولی ادامه داد : برهمین اساس طبق قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی استفاده از تلفن همراه ویا وسایل ارتباطی مشابه در حین رانندگی در سرعت بالای 60 كیلومتر در شهرهای بزرگ ومراكز استانها 000/500ریال ودر سایر شهرها 000/400ریال با 3 نمره منفی برای وسایل نقلیه شخصی و5 نمره منفی برای وسایل نقلیه عمومی و همچنین استفاده از تلفن همراه و یا وسایل ارتباطی مشابه در حین رانندگی در سرعت كمتر از 60كیلومتر در شهرهای بزرگ ومراكز استانها مبلغ 000/300ریال و در سایر شهرها مبلغ 000/200 ریال پیش بینی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز