هم زمان با هفته پژوهش

دستاوردهای علمی پژوهشگران چهارمحال و بختیاری به نمایش گذاشته شد

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۴:۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۹
دستاوردهای علمی پژوهشگران چهارمحال و بختیاری به نمایش گذاشته شد
دومین جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری هم زمان با هفته پژوهش در دانشگاه پیام نور شهرکرد آغاز به کار کرد.

مدیر اجرایی نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار برنا در شهرکرد گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، دستگاه های اجرایی و مؤسسات خصوصی در 36 غرفه به نمایش گذاشته شده است.

عبدالله قاسمی فضاسازی بستر نمایشگاه با محوریت های عاشورا، انقلاب و اندیشه و انتظار را از مهم ترین فعالیت های فرهنگی و اعتقادی در دومین جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: ارائه کارگاه های مشاوره و خدمات مشاوره ای در زمینه های تجاری سازی، آشنایی با فن بازار و خدمات مشاوره ای ثبت اختراعات و ابتکارات، برپایی کارگاه آموزشی روش تحقیق، نام نویسی و ساماندهی پژوهشگران و محققین در گروه های تخصصی از مهم ترین فعالیت های حوزه علمی، پژوهشی نمایشگاه است.

وی برپایی 10 غرفه "فن بازار" به منظور اتصال قطب صنعت و پژوهشگران و مخترعین، برپایی کارگاه های آموزشی جستجو در صفحات وب، برگزاری کارگاه آموزشی رباتیک و برپایی نمایشگاه کتاب با تخفیف ویژه را از دیگر فعالیت های حوزه علمی- پژوهشی دومین نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری برشمرد.

قاسمی یادآور شد: در حوزه فعالیت های تشویقی و ترغیبی این جشنواره هم برنامه هایی همچون برگزاری مسابقات مقاله نویسی، کتابخوانی و حل جدول، معرفی برترین نرم افزارهای آموزشی و پژوهشی در غرفه نرم افزار، ایجاد غرفه کودکان و نوجوانان برای ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به فرهنگ پژوهش و انتخاب بهترین طرح پژوهشی و ایده در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، دومین جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری تا نهم دی‌ همه روزه از ساعت هشت صبح تا 12 و 14 تا 17 در دانشگاه پیام نور شهرکرد پذیرای علاقه مندان است.

نظر شما