مدیر مركز موسیقی حوزه هنری كشور در شهرکرد خبر داد؛

استقبال گستره از آلبوم عاشورایی" ۷۲ "

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۴:۲۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۵
استقبال گستره از آلبوم عاشورایی ۷۲
رضا مهدوی گفت: مجموعه موسیقی عاشورایی" 72" با استقبال گسترده مخاطبان همراه شده است‎.

به گزارش خبرنگار برنا از شهرکرد، مدیر مركز موسیقی حوزه هنری كشور در نشست منطقه ای مراكز حوزه هنری كشور در شهركرد با بیان این خبر افزود: آلبوم موسیقی عاشورایی" 72" برای نخستین بار با شمارگان صد هزار نسخه ای در دسترس علاقه مندان قرار گرفت‎.

مهدوی با اشاره به اینکه مجموعه عاشورایی"72 " با بیان موسیقایی از حوادث دوران عاشورا با كلام فارسی‌ و ‌ عربی منتشر ‌شده است، تصریح کرد: این مجموعه در برگیرنده آهنگ هایی با عنوان وداع، آبروی آب، ماه تشنه لب، اندوه صحرا، قیام خورشید و گلوی فرات است.

وی یادآور شد: این آلبوم به صورت دو زبانه و به منظور تاثیرگذاری بیشتر و نزدیكی بیان و تصویر‌سازی موسیقی با وقایع عاشورا اجرا شده و افكت‌های موسیقایی این اثر به انتقال مفهوم كلام و موسیقی به مخاطب كمك می‌كند‎.

مدیر مركز موسیقی حوزه هنری كشور گفت: این اثر ساختاری ایرانی دارد كه در آهنگسازی آن، سازهای موسیقی ایرانی را در كنار تكنیك‌های افكتیو به كارگرفته و این امر فضایی متفاوت از موسیقی مناسبتی را ایجاد كرده است و می‌تواند به عنوان نمونه و الگویی مناسب مورد توجه قرار گیرد‎.

به گفته مهدوی، تمركز حوزه هنری بر روی موسیقی سالم است و موسیقی های محلی و بومی كه با سیاست های حوزه هنری همخوانی داشته باشد از حمایت های لازم برخوردار می شوند.

وی تشكیل گروه سرود در استان ها را از برنامه های مهم حوزه هنری در بخش موسیقی دانست و افزود: حمایت از موسیقیدانان جوان و ناشناخته از وظایف این مركز است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز