معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان خبر داد؛

وجود ۱۱ میلیون مجرد در آستانه ازدواج در کشور

۱۳۹۳/۰۹/۱۳ - ۱۷:۰۹:۰۳
کد خبر: ۲۴۳۰۲۲
وجود ۱۱ میلیون مجرد در آستانه ازدواج در کشور
محمد گلزاری گفت: در طول یک سال 800 هزار ازدواج در کشور اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری برنا از زنجان، معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه مجمع خیرین ازدواج استان اظهار کرد: در بسیاری از آیات قرآن بر امر تشکیل خانواده و ازدواج تاکید شده است.
 
گلزاری با تشریح وضعیت روحی افراد قبل از ازدواج و مقایسه با آن با پس از ازدواج توضیح داد: افراد قبل از ازدواج بی‌تاب و بی‌قرار هستند، اما پس از ازدواج بسیاری از مشکلات روحی خود به خود حل می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه خانواده باید کانون آرامش روحی و روانی افراد باشد، اضافه کرد: خانواده باید محلی باشد که افراد از نظر روحی و روانی در آن تسکین پیدا می‌کنند.

وی در ادامه با اظهار تاسف از اینکه با وجود فواید ازدواج، در جامعه کنونی بسیاری از جوانان رغبتی به تشکیل خانواده ندارند، گفت: باید واکاوی شود که چرا جوانان میل و رغبتی به تشکیل خانواده ندارند.
 
معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور با اشاره به میانگین بالای سنی در مبحث ازدواج اضافه کرد:بخشی از این امر مربوط به مسائل معیشتی است. گلزاری شغل، مسکن، درآمد و هزینه‌های عام را جزء مسائل معیشتی اعلام کرد و افزود: دیگر عامل تاثیرگذار در عدم رغبت جوانان به ازدواج آزادی‌های قبل از ازدواج است.
 
این مسئول پیدا نکردن همسر مناسب را نیز از دیگر دلایل بی میلی جوانان به ازدواج عنوان کرد و گفت: متاسفانه در جامعه کنونی دختران در آستانه ازدواجی که شرایط مناسبی نیز دارند، قادر به پیدا کردن همسر مناسب نیستند.
 
وی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر 300 سایت غیرقانونی در حوزه پیدا کردن همسر چه برای دختران و چه پسران در آستانه ازدواج، فعالیت دارند.
 
معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان به پیگیری‌ها و اقدامات پلیس فتا در زمینه برخورد با فعالیت این سایت‌ها نیز اشاره داشت و گفت: با وجود پیگیری‌های انجام شده بازهم روز‌به‌روز بر تعداد این سایت‌ها افزوده می‌شود.

گلزاری نقش کمرنگ خانواده‌ها و دور زدن خانواده‌ها از طریق جوانان را از دیگر مشکلات ازدواج جوانان اعلام کرد و بیان داشت: در زمان ازدواج باید یک مثلث وجود داشته باشد که در یک ضلع آن دختر و پسر، در ضلع دیگر خانواده و در ضلع سوم نیز روانشناسان باشند. این مسئول گفت: در طول یک سال 800 هزار ازدواج در کشور اتفاق می‌افتد.

وی با توضیح اینکه هر سال 20 درصد از ازدواج‌ها برابر با 160 هزار مورد، منتج به طلاق می‌شود، افزود: با این حساب می‌توان گفت، هر سال 40 هزار مطلقه به جامعه وارد می‌شود. معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان با تشریح اینکه از افراد مطلقه‌ای که سالانه به جامعه وارد می‌شوند، 80 درصد زیر 30 سال هستند، افزود: اغلب این افراد کسانی هستند که مهارت‌های لازم برای زندگی را پس از طلاق ندارند.

گلزاری با بیان اینکه 50 درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی رخ می‌دهد، افزود: زنجان وضعیت بهتری نسبت به کشوری در این زمینه دارد، ولی افزایش تعداد طلاق‌ها در این استان نیز قابل توجه و یک هشدار است.

این مسئول در ادامه تعداد جوانان در آستانه ازدواج کشور را 11 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: بخشی از این افراد صرفا به علت مشکلات معیشتی قادر به تشکیل زندگی مشترک نیستند. وی به برخی از مشکلات به وجود آمده در زمینه پرداخت وام به زوج‌های جوان نیز اشاره داشت و گفت: این مشکل تا حدودی حل شده و طی ماه‌های قبل برخی از زوج‌ها وام را دریافت کرده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز