گزیده بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم خراسان شمالی

رهبرانقلاب: نخبگان با شناسایی ضعف‌ها، پیشرفت كشور را تسریع كنند

۱۳۹۱/۰۷/۱۹ - ۱۶:۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۰۴۱۲۹
رهبرانقلاب: نخبگان با شناسایی ضعف‌ها، پیشرفت كشور را تسریع كنند
مقام معظم رهبری در جمع پرشور مردم ولایتمدار استان خراسان شمالی با اشاره به پیشرفت‌های كشور در حوزه‌های مختلف گفتند: نخبگان با شناسایی ضعف‌ها، پیشرفت كشور را تسریع كنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پرشور مردم خراسان شمالی ضمن تشكر از مردم این استان برای حضور گسترده در خیابان‌ها، شور و نشاط و سرزندگی را از جمله مشخصه‌های این مردم خواندند و خاطرنشان كردند: استان خراسان شمالی جزو 10 استان برتر علمی كشور است و مردم این دیار غیور، دیندار، مرزبان، سرزنده، بانشاط و شجاع هستند.

گزیده بیانات مقام معظم رهبری به شرح زیر است: نشاط و سرزندگی و آماده به‌كاری بعد از انقلاب تا به امروز در سرتاسر كشور وجود دارد و این موضوع برای ملتی كه درصدد حركت رو به جلو و ترقی و تعالی و به دنبال حیات طیبه است یک موهبت بزرگ قلمداد می‌شود.  نشاط و سرزنده بودن نعمت بزرگی است ولی كافی نیست.
 
برای رفتن به قله‌ها شرط‌های دیگری وجود دارد از جمله اینكه باید یک نقشه راه و هدف و چشم‌انداز و ترسیم خط سیر حركت وجود داشته باشد و پس از این مرحله نیز رصد كردن دائم این حركت لازم است. من اصرار دارم كه جوانان عزیز و نخبگان كشور امروز به این مسائل اصلی توجه داشته باشند، چراكه ما امروز اینها را نیاز داریم.
 
اهداف‌ این حركت از اول انقلاب هم در شعارهای مردم و هم در بیانات امام (ره) ترسیم شده و نقشه راه نیز به طور اجمالی معلوم شده و بعد در طول زمان در این سال این نقشه راه مدون، پخته و تكمیل شده است و امروز ملت ایران می‌داند كه چه می‌خواهد و دنبال چیست.
 
اگر بخواهیم هدف‌های ملت ایران را در یک مفهوم خلاصه كنیم كه بتواند تا حدود زیادی خواسته‌های عمومی كشور و ملت را بیان كند و در بر بگیرد، آن مفهوم كلیدی عبارت از مفهوم «پیشرفت» است. 

در غرب با یک جهت مادی به پیشرفت نگاه می‌كنند. پیشرفت در نظر آنها در درجه اول پیشرفت در ثروت و پیشرفت در علم،‌ نظامی و فناوری است اما در منطقه اسلامی ابعاد بیشتری دارد و پیشرفت در علم، اخلاق،‌ عدالت، رفاه عمومی و ... را شامل می‌شود.

هدف، پیشرفت است و در این مسیر رصد كردن مرحله به مرحله وظیفه نخبگان است. وظیفه نخبگان در هر مرحله شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها، برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از فرصت‌ها و جلوگیری از خطر تهدیدها و آگاه كردن مردم در این مسیر است.
 
قضاوت من از پیشرفت كشور مثبت است. در دوران سی ساله انقلاب به طور مرتب پیشرفت كردیم و به طور طبیعی كندی و تندی بوده است. پیشرفت كشور و ملت به سوی قله‌ها هرگز متوقف نشده ‌است. 

نخبگان سیاسی،‌ علمی و روحانی باید با شناسایی ضعف‌ها پیشرفت كشور را تسریع كنند. ساز و برگ اصلی پیشرفت عزم، امید و تلاش است. اگر ساز و برگ اصلی پیشرفت وجود داشته باشد هیچ خطری به معنای واقعی خطر نیست و خطر واقعی این است كه ساز و برگ اصلی از میان برود. اگر ملتی توانست امید،‌ عزم و تلاش خود را حفظ كند هیچ مشكلی برایش مشكل محسوب نمی‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز