در خراسان شمالی آغاز شد؛

ثبت نام الکترونیکی درخواست صدور سند مالکیت

۱۳۹۱/۰۸/۰۱ - ۱۷:۴۵:۰۶
کد خبر: ۱۰۴۹۰۱
ثبت نام الکترونیکی درخواست صدور سند مالکیت
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: ثبت نام الکترونیکی درخواست صدور سند مالکیت برای اراضی و ساختمان‌های فاقد سند در خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، علی مهرآیین اظهار داشت: پیرو اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و با اقدامات انجام شده، از دوشنبه اول آبان ماه سال جاری، درخواست اسناد رسمی برای اراضی و ساختمان‌های فاقد سند، از طریق الکترونیکی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی و آیین نامه اجرایی آن، از تاریخ اول آبان ماه امسال سامانه پذیرش تقاضای صدور سند مالکیت موضوع قانون مذکور، آماده پذیرش درخواست‌های افراد خواهد بود.

مهرآیین گفت: این درخواست‌ها باید از طریق سامانه الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی www.ssaa.ir و یا به آدرس www.sabtemlak.ir ارسال شود، بنابراین متقاضیان می‌توانند با مراجعه به آدرس‌های یاد شده، از ضوابط، نحوه اقدام و چگونگی درخواست صدور سند مالکیت و نحوه ارسال مدارک آگاه شوند.

وی تصریح کرد: از این پس، تمامی تقاضاهای صدور اسناد مالکیت، تنها از طریق این سامانه و بدون حضور متقاضی انجام خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی در مورد آن دسته از متقاضیانی که به شبکه اینترنت دسترسی ندارند اظهار داشت: این افراد می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم، به دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

وی افزود: افرادی که در گذشته نیز درخواست صدور سند رسمی داده‌اند اما سند آنان تا کنون صادر نشده است، باید مجددا با ارایه تمامی مدارک در سامانه تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی، ثبت نام کنند.
 
مهرآیین در ادامه گفت: تمامی مدارک مورد نیاز قید شده در سامانه اینترنتی باید از طریق پست به اداره ثبت اسناد و املاک محل وقوع ملک ارسال شود.
 
وی تصریح کرد: عدم ارسال مدارک به ادارات ثبت محل وقوع ملک موجب خواهد شد تا ثبت نام انجام شده با رعایت مقررات ابطال گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز