در سال جاری؛

موزه تاریخ شهر بجنورد در بش قارداش راه اندازی می شود

۱۳۹۱/۰۸/۲۰ - ۱۷:۳۴:۱۹
کد خبر: ۱۰۶۲۲۶
موزه تاریخ شهر بجنورد در بش قارداش راه اندازی می شود
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از راه اندازی موزه تاریخ شهر بجنورد در پارک بش قارداش در سال جاری به منظور معرفی پیشینه تاریخی این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از خراسان شمالی، علی کاظمی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، اظهار داشت: هویت تاریخی شهر بجنورد بعد از انقلاب اسلامی با از بین رفتن خانه‌های تاریخی این شهر و ساخت ساختمان‌های جدید کمرنگ شد که در همین راستا این اداره کل با همکاری شهرداری بجنورد نسبت به راه اندازی موزه تخصصی تاریخ شهر بجنورد در پارک بش قارداش مبادرت کرده است.
 
به گفته وی، این موزه با یک میلیارد و 400 میلیون ریال در سال جاری راه اندازی می‌شود که در حال حاضر مطالعات این طرح به پایان رسیده است و با اخذ مجوز، احداث آن آغاز می‌شود.

وی افزود: در این موزه، تصاویر، نقشه‌ها و اسناد مکتوب شهر بجنورد که از شهرداری بجنورد و اشخاص حقیقی و حقوقی جمع آوری خواهند شد، به نمایش عموم گذاشته می‌شوند.
 
این مسوول در ادامه به راه اندازی موزه تخصصی فرش در محل عمارت مفخم شهر بجنورد نیز اشاره کرد و بیان داشت: راه اندازی این موزه تخصصی به منظور تنوع در تولید دست بافته‌های داری استان بوده است که ضرورت احداث آن را بیش از پیش برجسته کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: مقدمات آماده سازی این موزه در عمارت مفخم در حال اجرا است که در این موزه 20 فرش نفیس متعلق به دوران اواخر صفویه، قاجاریه و پهلوی که از سوی موزه فرش ملی ایران به استان واگذار شده است، به نمایش عموم گذاشته می‌شوند.
 
علاوه بر این، کاظمی به احداث موزه تخصصی سکه در محل ساختمان قدیمی بانک ملی شهر بجنورد نیز اشاره داشت و گفت: این موزه با همکاری این اداره کل با بانک ملی استان راه اندازی می‌شود.

وی افزود: احداث موزه صلح نیز در باغ مزار شهدای شهر بجنورد در دست اقدام است. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در خاتمه اعلام کرد: این اداره کل برای احداث موزه‌های تخصصی در استان، آمادگی همکاری با تمامی دستگاه‌های اجرایی را دارا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز