در گفت‌وگو با برنا عنوان شد

بدهکاری ۲ میلیارد ریالی کارخانجات فرآوده‌های شیر خراسان شمالی به دامداران استان

۱۳۹۱/۰۸/۲۸ - ۱۷:۵۵:۴۶
کد خبر: ۱۰۶۹۰۴
بدهکاری ۲ میلیارد ریالی کارخانجات فرآوده‌های شیر خراسان شمالی به دامداران استان
رییس اتحادیه دامداران خراسان شمالی گفت: کارخانجات تولید فرآورده‌های شیر استان بابت خرید شیر دو میلیارد ریال به دامداران استان بدهکار هستند.

حسینعلی حصاری در گفت‌وگو با خبرنگار برنا از خراسان شمالی با اعلام این خبر و با اشاره به وجود 12 کارخانه تولید فرآوده‌های شیر در استان اظهار داشت: در حال حاضر از این تعداد تنها دو کارخانه با یک چهارم ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و مابقی تعطیل شده‌اند.
 
وی در ارتباط با تامین نهاده‌های دامی و اختصاص آن به دامداران نیز عنوان کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده هر دامدار فعال با تحویل شیر به مراکز جمع آوری، نهاده دامی دریافت می‌کنند.

حصاری خاطر نشان کرد: در ازای تحویل یک کیلوگرم شیر به مراکز جمع آوری شیر، 190 گرم سبوس، 190 گرم سویا، 190 گرم جو، 240 گرم ذرت به دامدار تحویل داده می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر این نهاده‌ها به 25 تا 30 درصد از دامداران استان تعلق می‌گیرد و سایر دامداران استان که شیر تولیدی خود را به خارج از استان ارسال می‌کنند، نهاده دامی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

رییس اتحادیه دامداران خراسان شمالی در خاتمه عنوان کرد: هر کیلو گرم شیر در استان 9 هزار و 300 ریال خریداری و در خارج از استان نیز هر کیلوگرم 11 هزار ریال خریداری می‌شود.

نظر شما