معاون حمایت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی عنوان کرد

۱۱۰۰زوج درخراسان شمالی به انتظار دریافت جهیزیه

۱۳۹۱/۰۹/۰۱ - ۱۷:۵۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۲۴۴
۱۱۰۰زوج درخراسان شمالی به انتظار دریافت جهیزیه
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: هم اکنون 1100زوج تحت پوشش این نهاد در خراسان شمالی به انتظار دریافت جهیزیه هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، محمد بلوچی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی اظهار داشت: تعداد نوعروسان و تازه دامادهای پشت نوبت جهت دریافت هدیه ازدواج و جهیزیه در خراسان شمالی یک هزار و 100 زوج است که به شکرانه سفر رهبر انقلاب به استان و تخصیص اعتبار به‌زودی شاهد اهدای جهیزیه به این زوجین خواهیم بود.

وی گفت: طی نیمه نخست سال‌جاری بیش از 648 زوج نیازمند این نهاد با دریافت جهیزیه به خانه بخت رفتند.برای تامین جهیزیه و ارایه خدمات به این تعداد از زوجین، بیش از6 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
 
بلوچی با اشاره به مصوبه سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی عنوان کرد: بر اساس این مصوبه دو هزار فقره جهیزیه برای کمک به زوجین مددجو و نیازمند این نهاد، با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال از محل کمیته امداد، نهاد رهبری و وزارت رفاه و تامین اجتماعی تخصیص یافته است. 

وی تصریح کرد: به محض تامین اعتبار، مبلغ مورد نظر در جهت تامین جهیزیه زوجینی که در نوبت دریافت جهیزیه هستند، اهدا می‌شود. از ابتدای امسال تا کنون 512 سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد استان اهدا شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی سقف اهدایی هدیه ازدواج به تازه دامادها را 4 میلیون ریال و جهیزیه نوعروسان را ده میلیون ریال عنوان کرد.

وی افزود: در سال گذشته 2 هزار و749 مورد جهیزیه و هدیه داماد به زوجین نیازمند و تحت پوشش این نهاد، با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد و 77 میلیون ریال اهدا شده است.

بلوچی یاد آور شد: پرداخت هدایای ازدواج به صورت غیر نقدی در قالب بن‌کارت خرید در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا از این طریق بتوانند وسایل مورد نیاز زندگی را خود تهیه کنند.

وی تصریح کرد: کمیته امداد ضمن اهدای جهیزیه به زوجین، اقدام به برگزاری دوره آموزش خانواده و انجام مشاوره‌های ازدواج برای جوانان کرده و کلیه افراد تحت پوشش قبل از دریافت جهیزیه، دوره‌های آموزش خانواده را گذرانده و از مشاوره‌های ازدواج توسط کارشناسان این نهاد برخوردار شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز