در خراسان شمالی؛

تولید محصولات كشاورزی سالم در دستور كار قرار گرفت/ عرضه محصولات سالم با نشان استاندارد

۱۳۹۱/۱۰/۱۹ - ۱۸:۳۸:۰۴
کد خبر: ۱۱۰۹۰۸
تولید محصولات كشاورزی سالم در دستور كار قرار گرفت/ عرضه محصولات سالم با نشان استاندارد
كاظمیان گفت: تولید سالم محصولات صیفی، سبزی و میوه‌های هسته دار در استان مهم‌ترین برنامه در دستور كار سال زراعی جدید است كه این محصولات با نشان استاندارد عرضه می‌شوند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا از خراسان شمالی، در این رابطه اظهار داشت: محصولات كشاورزی سالم و پاک مبتنی بر استفاده از شیوه‌های كنترل عوامل خسارت زا و استفاده از سموم كم خطر به موقع و به میزان بر اساس عمل به توصیه‌های كارشناسان گیاه پزشكی از مرحله كاشت تا برداشت تولید می‌شوند.
 
به گفته محمد نقی كاظمیان، در سال جاری تولید محصولات سالم و پاک در دستور كار این سازمان قرار گرفت كه بر اساس آن در ماه جاری برای تحقق این هدف تفاهم نامه‌ای میان این سازمان با اداره كل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان منعقد شد تا محصولات پاک و سالم با نشان استاندارد در فروشگاه‌ها عرضه شوند.

وی در ادامه اعلام کرد: تمامی كشاورزان استان كه متقاضی تولید این نوع محصولات و اخذ نشان استاندارد برای آن‌ها هستند باید به سازمان جهاد كشاورزی شهرستان‌ها مراجعه تا با نظارت آن‌ها این محصولات را تولید كنند.

وی بیان داشت: اولویت نخست این سازمان برای تولید این محصولات در استان با محصولات سبزی، صیفی و میوه‌های هسته دار درختی است.

کاظمیان خاطر نشان كرد: این محصولات تولیدی با نشان استاندارد در غرفه‌های فروش این سازمان عرضه خواهند شد.

نظر شما