نی نواز بجنوردی، آسمانی شد

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۱۸:۴۶:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۳۷۰
نی نواز بجنوردی، آسمانی شد
پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی به دیار باقی شتافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، استاد یحیی باغچقی پیشكسوت موسیقی مقامی استان در سن 77 سالگی برای همیشه در خواب ابدی آرمید.

استاد یحیی باغچقی از سن هفت سالگی نواختن نی را آغاز کرد و در طول زندگی پر افتخار و هنرمندانه‌اش عناوین زیادی از جمله حضور در جشنواره نی نوازی تهران در سال 62 را در کارنامه خود را دارا است همچنین ایشان موفق به کسب دیپلم افتخار و کسب عنوان استادی در این جشنواره شد.

استاد باغچقی، آخرین فرد از نسل نی نوازی چوپانی بود كه دو دکترای افتخاری را در كارنامه خود دارد و از سوی استادان برجسته موسیقی همچون استاد حسن کسائی و مصطفی کمال پورتراب مورد تقدیر قرار گرفت .
 
بر اساس این گزارش، این استاد نی نوازی خراسان شمالی، نی شبانی را با دندان می‌نواخت كه این فن در نی نوازی بومی نایاب است و این امر موجب تعجب همگان شده بود .

حضور در جشنواره نی نوازان اراك كه به همت حوزه هنری در سال 89 برگزار شد از دیگر افتخارات وی بوده است.

به گزارش برنا، آخرین برگ از افتخارات «یحیی باغچقی» تجلیل در جشنواره موسیقی خلیج فارس بود كه به دلیل کسالت نتوانست در محل جشنواره حضور یابد و چهار روز پس از برگزاری این جشنواره در 12 اردیبهشت سال جاری برای همیشه از میان ما رفت و پیکر این هنرمند روز گذشته در روستای «باغچق» به خاک سپرده شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز