در گفت و گو با بر نا عنوان شد

ضرورت اجرای اقدامات پیشگیرانه از ریزش سنگ در روستای اسفیدان خراسان شمالی

۱۳۹۲/۰۷/۰۹ - ۱۵:۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۴۲۵۱۷
ضرورت اجرای اقدامات پیشگیرانه از ریزش سنگ در روستای اسفیدان خراسان شمالی
معاون عمران روستایی خراسان شمالی گفت: خطر ریزش سنگ از کوه های پیرامون روستای اسفیدان،ساکنان روستا را تهدید می کند که ضرورت دارد در این زمینه اقدامات پیشگیرانه اجرایی شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار برنا از خراسان شمالی اظهار داشت: خطر ریزش سنگ از کوه های پیرامون روستای اسفیدان واقع در شهرستان بجنورد جدی است.

علی اکبر صابری عنوان کرد: در همین راستا مکاتباتی با نهاد سوانح طبیعی کشور داشته ایم و برای آنان درخواست تخصیص اعتبارات برای انجام مطالعات علمی به منظور تثبیت این سنگ ها را ارسال کرده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه تا کنون این اعتبار مورد تقاضا به این بنیاد تخصیص نیافته است، افزود: علاوه بر این، با استانداری و فرمانداری شهرستان بجنورد نسبت به اختصاص اعتبار برای انجام مطالعات در این زمینه مکاتبه کردیم که تا کنون اعتباری در این زمینه اختصاص نیافته است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا امکان جابه جایی و مهاجرت ساکنان این روستا به اراضی پیرامونی امکان پذیر است یا خیر، تصریح کرد: در گذشته نیز موضوع جابه جایی این روستا مطرح شد که به دلیل فقدان اراضی مناسب در پیرامون آن، این موضوع پیگیری نشد.

صابری تاکید کرد: انجام مطالعات علمی و اجرای اقدامات پیشگیرانه و اصولی برای تثبیت سنگ های کوه های پیرامون این روستا به منظور ایمن سازی آن بسیار ضروری است که در این زمینه مسئولان امر باید توجه جدی نسبت به این موضوع داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز