برنامه‌های هشتمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی اعلام شد

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۸:۳۴:۳۴
کد خبر: ۱۴۳۵۴۵
برنامه‌های هشتمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی اعلام شد
دبیر جشنواره تئاتر خراسان شمالی برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه این جشنواره به همراه زمان‌بندی و محل اجرای آثار نمایشی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، رضا رضایی اظهار داشت: این جشنواره سه‌شنبه 16 مهرماه با حضور هنرمندان در مزار شهدای بجنورد و عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا آغاز می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی عکس و پوستر تئاتر در نگارخانه گلشن بجنورد افزود: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان عکاس خراسان شمالی با محوریت نمایش‌های به روی صحنه رفته در سال‌های اخیر و در جشنواره‌های برگزار شده در این استان برای عموم علاقمندان برپا شده است و تا پایان جشنواره ادامه خواهد داشت.

رضایی به زمان و محل اجرای 10 اثر نمایشی راه یافته به بخش نهایی جشنواره اشاره کرد و گفت: اثر نمایشی «با من تا آخر عشق» کاری از ابوالقاسم یزدانی هنرمند بجنوردی ساعت 9 صبح سه‌شنبه در محل تالار گلشن بجنورد اجرا می‌شود.

وی افزود: در ادامه اجراهای روز نخست جشنواره نمایش «انتظار» به کارگردانی پرستش سلطانی از اسفراین ساعت 13 در تالار گلشن، «شب شام خور» کاری از جلال‌الدین مرتضوی از جاجرم ساعت 18 در تالار حافظ و نیز کار نمایشی «پشت کلانتری» از بجنورد به کارگردانی مهدی کشمیری ساعت 19:30 در تالار گلشن بجنورد به روی صحنه می‌رود.

دبیر هشتمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی با بیان اینکه در روز دوم جشنواره تالار گلشن و تالار حافظ شهرستان بجنورد هر کدام میزبان دو اجرا خواهد بود، تصریح کرد: «بازی » کاری از برات محمد خیرآبادی از اسفراین و نیز «نقش زن» به کارگردانی انسیه حاجی‌زاده از گرمه‌ به ترتیب و تفکیک ساعت 10 صبح و 12 چهارشنبه این هفته در تالار حافظ و گلشن اجرا می‌شود.

رضایی همچنین بیان داشت: در نوبت عصر روز دوم نیز دو اثر نمایشی «اتوبان نواب از شمال به شمال جنوب» به کارگردانی امین فرحی ساعت 18 در تالار حافظ و «ماجرای عجیب یک شب و روز» کاری از عباس کریمی هر دو از بجنورد ساعت 19:30 در تالار گلشن به اجرا در می‌آید.

وی اجراهای روز سوم را شامل دو اثر نمایشی «چند ریشتر حرف تب دار» به کارگردانی محمد شاکری از بجنورد ساعت 10 صبح در تالار گلشن و نیز «ترنج» به کارگردانی کاظم صفر‌زاده از اسفراین ساعت 12 ظهر در محل تالار حافظ بجنورد اعلام کرد.

این مسئول همچنین زمان برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره را ساعت 19:30 دقیقه پنجشنبه 18 مهرماه در تالار گلشن برشمرد و یادآور شد: در این مراسم از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل می‌آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز