رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت‌وگو با برنا:

۶۵ درصد از تعهدات ارزی صادرات سال ۹۲ در خراسان شمالی اجرایی شد

۱۳۹۲/۰۷/۲۹ - ۱۸:۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۴۵۲۰۶
۶۵ درصد از تعهدات ارزی صادرات سال ۹۲ در خراسان شمالی اجرایی شد
حسینی گفت: 82 میلیون و 114 هزار دلار کالا طی نیمه نخست سال جاری از استان صادر شد که 65 درصد از تعهد ارزی هدف‌گذاری شده در بخش صادرات استان محقق شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا از خراسان شمالی اظهار داشت: هدف‌گذاری تعهد ارزی این سازمان برای صادرات کالا از استان در سال گذشته 110 میلیون دلار بود که عملکرد تحقق صادرات کالا از استان در پایان سال گذشته به 204 میلیون و 875 دلار رسید.

ابراهیم حسینی تصریح کرد: تعهد ارزی این سازمان در بخش صادرات کالا از استان در سال جاری 127 میلیون دلار هدف‌گذاری شده که در نیمه نخست سال جاری صادرات کالا از استان به ارزش 82 میلیون و 114 هزار دلار بوده است که این حجم صادرات بیانگر تحقق 65 درصدی از تعهد ارزی هدف‌گذاری شده، خواهد بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از مجموع این هدف‌گذاری یاد شده در سال 92، تعهد ارزی صادرات در بخش صنعت 60 میلیون و 92 هزار دلار است که عملکرد صادرات محصولات صنعتی از استان طی شش ماه نخست سال جاری به ارزش 25 میلیون و نه هزار دلار بوده است.

این مسئول افزود: تعهد ارزی صادرات هدف‌گذاری شده در بخش کشاورزی برای سال 92، 17 میلیون و 85 هزار دلار است که عملکرد تحقق این تعهد ارزی در شش ماه نخست سال جاری 331 هزار دلار بوده است که این ضعف عملکرد به دلیل اعمال تعهد پیمان ارزی برای صادرکنندگان است.

وی همچنین تعهد ارزی هدف‌گذاری شده صادرات استان در بخش محصولات پتروشیمی در سال 92 را 44 میلیون و 83 هزار دلار عنوان کرد و گفت: طی شش ماه نخست سال جاری 55 میلیون دلار محصولات پتروشیمی به وزن 115 هزار تن شامل کود اوره، آمونیاک و کریستال ملامین از استان به 11 کشور صادر شد.

افزون بر این، وی در مورد صادرات محصولات معدنی از استان نیز بیان داشت: صادرات محصولات معدنی از استان به ویژه صادرات سنگ های معدنی استخراج شده به صورت خام از طریق واسطه ها صادر می شود و استان هنوز به طور مستقیم در این زمینه نقشی ایفا نمی کند.

حسینی در خاتمه یادآور شد: تعهد ارزی هدفگزاری شده برای صادرات کالا از استان در سال 93، 145 میلیون و 178 هزار دلار و در پایان برنامه پنجم توسعه نیز 169 میلیون و 89 هزار دلار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز