شهردار بجنورد خبر داد:

کاشت ۵۰ هزار اصله نهال در بجنورد، طی ماه جاری

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۱:۵۱:۴۵
کد خبر: ۱۶۹۵۱۶
کاشت ۵۰ هزار اصله نهال در بجنورد، طی ماه جاری
شهردار بجنورد از اجرای کاشت 50 هزار اصله نهال در سطح شهر و کمربند سبز بجنورد طی ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از خراسان شمالی، روح الله براتیان با بیان اینکه در سطح 900 هکتار از منطقه کمربند سبز شهر بجنورد واقع در مناطق بش قارداش، دوبرار و پارک جاوید نهال کاری انجام شده است، اظهارکرد: در ماه جاری نیز کاشت نهال در سطح 100 هکتار از منطقه کمربند سبز این شهر انجام خواهد شد.

وی افزود: در ماه جاری 50 هزار اصله نهال در سطح شهر و منطقه کمربند سبز بجنورد کاشته می شود.وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به هفته درختکاری، گفت: شهرداری بجنورد درصدد است در هفته درختکاری، با دعوت از شهروندان، سازمان های مردم نهاد، ورزشکاران و مدیران اجرایی استان جشنی به همین مناسبت در بوستان باباامان برگزار کند تا در این مراسم با همیاری این مدعوین، مسیر کوه باباموسی به بوستان باباامان نهال کاری شود.

این مسئول همچنین خاطر نشان کرد: شهرداری بجنورد در هفته درختکاری جشن درختکاری را در سطح مدارس و مهدهای کودک برگزار خواهد کرد تا با همیاری دانش آموزان و نونهالان پیش دبستانی کاشت نهال در محوطه این فضاهای آموزشی به منظور نهادینه شدن فرهنگ درختکاری، انجام شود.

وی افزود: در هفته درختکاری کاشت نهال در محوطه ادارات شهرستان بجنورد نیز انجام می شود.افزون بر این، وی از عرضه رایگان 10 هزار اصله نهال به شهروندان در پارک های آفریش، شهربازی و پارک شهر بجنورد خبر داد و گفت: این اقدام در راستای نهادینه سازی فرهنگ درختکاری و توجه به اهمیت فضای سبز انجام می شود.

علاوه بر این، براتیان یادآور شد: شهرداری بجنورد برای استقبال از نوروز 93 تمامی معابر سطح شهر را با کاشت انواع گل ها، گلباران خواهد کرد و در روز سال تحویل نیز تعداد پنج هزار گلدان گل را بر مزار شهدای تدفین شده در حرم امام زاده سید عباس بن موسی قرار می دهد.

نظر شما