در خراسان شمالی؛

آشیانه بالگرد امداد ونجات و پایگاه‌های امداد و نجات روستایی بهره برداری می‌شود

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۳۴:۳۴
کد خبر: ۱۸۵۹۸۵
آشیانه بالگرد امداد ونجات و پایگاه‌های امداد و نجات روستایی بهره برداری می‌شود
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ساخت آشیانه بالگرد امداد و نجات استان واقع در تخته ارکان شهر بجنورد تا پایان امسال برای استقرار بالگرد تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از خراسان شمالی، سجادی در نشست خبری اظهار کرد: خراسان شمالی در سطح کشور از جمله استان های حادثه خیزی در زمینه بلایای طبیعی است که با سفر مقام معظم رهبری به استان، اختصاص مبلغ 15 میلیارد ریال به منظور ساخت آشیانه بالگرد امداد و نجات در تخته ارکان شهر بجنورد مصوب شد.

وی با اعلام اینکه این مبلغ اعتبار مصوب برای ساخت این آشیانه، به استان اختصاص یافته است، گفت: به‌زودی این پروژه را برای انتخاب پیمانکار به مناقصه خواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت و بهره برداری از این آشیانه تا پایان سال جاری به طول می انجامد، افزود: در نوروز 94 نیز یک فروند بالگرد امداد و نجات در محل این آشیانه استقرار خواهد یافت.

سجادی در ادامه به فعالیت پایگاه های امداد و نجات جاده ای در محور اصلی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر علاوه بر اینکه در هر 30 کیلومتر از محورهای جاده ای اصلی استان یک پایگاه ثابت امداد و نجات مستقر است، پایگاه سیار امدادو نجات نیز در این محورها حضور دارند.

وی افزود: این در حالی است که هنوز محورهای جاده ای فرعی استان با کمبود این پایگاه های امداد رسانی روبرو هستند. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی همچنین در خاتمه با اعلام راه اندازی پایگاه های داوطلبی آموزش امداد و نجات در سطح روستاهای استان به منظور ارائه آموزش های امداد و نجات به روستاییان، گفت: این پایگاه ها در سال جاری در سطح 100 روستای محوری استان که هر یک می توانند 10 روستای همجوار خود را پوشش دهند، راه اندازی و تجهیز خواهند شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز