مدیر بخش کشاورزی جهاد دانشگاهی واحد تهران مطرح کرد؛

دستیابی جهاد دانشگاهی به دانش فنی تولید نهال گردوی پیوندی در کشور

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۸:۰۰:۴۸
کد خبر: ۲۲۵۷۱۴
دستیابی جهاد دانشگاهی به دانش فنی تولید نهال گردوی پیوندی در کشور
مدیر بخش کشاورزی جهاد دانشگاهی واحد تهران گفت: جهاد دانشگاهی به دانش فنی تولید نهال گردوی پیوندی در کشور دست پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، محمد نصرتی در جمع شماری از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ایران رتبه دوم در تولید گردو را دارد اما از لحاظ صادرات این محصول در جایگاه 22 جهان است، اظهار کرد: یکنواخت نبودن محصول علت این امر است.


 وی با بیان اینکه 95 درصد از باغات گردوی کشور از نوع بذری است، افزود: کشور آمریکا با وجود اینکه وارد کننده این محصول است، تمام باغات گردوی آن از نوع پیوندی است. 

نصرتی با یادآوری اینکه برای تولید محصول با کیفیت و یکنواخت باید به سوی ایجاد باغات گردوی پیوندی گام برداریم، اظهار کرد: هم‌اکنون جهاد دانشگاهی به دانش بومی تولید گردوی پیوندی دست یافته است.

وی افزود: طی تحقیقات انجام شده بر روی این نهال‌ها، میزان ماندگاری محصول آن‌ها حدود 80 درصد بوده است.رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز با اعلام موافقت مبنی بر اینکه باغ مادری با همکاری جهاد دانشگاهی برای تولید نهال‌های گردوی پیوندی در این استان راه‌اندازی شود، گفت: برای این منظور 10 هکتار زمین اختصاص خواهد یافت.

ابوالفضل یاوری همچنین آمادگی خود را برای واگذاری چند هکتار زمین در مرکز تحقیقات این استان برای انجام کارهای پژوهشی به جهاد دانشگاهی اعلام کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز