به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س):

همایش روز پرستار در خراسان‌شمالی برگزار شد

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۶:۴۸:۰۰
کد خبر: ۳۴۲۵۱
همایش روز پرستار در خراسان‌شمالی برگزار شد
همایش روز پرستار با حضور استاندارو جمعی از پرستاران خراسان شمالی در محل سالن گلشن بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، همایش روز پرستار با حضور استاندارو جمعی از پرستاران خراسان شمالی در محل سالن گلشن بجنورد برگزار شد.

ابوطالب شفقت استاندار خراسان شمالی در این همایش ضمن برشمردن جایگاه والای پرستاران در خدمت رسانی به جامعه گفت: پرستاری امروز یك علم و یك تخصص ویژه است و پرستاران در كنار پزشكان بالاترین خدمت را ارائه می دهند.

وی بزرگ ترین تاریخ پرستار اسلام را حضرت زینب دانست و گفت: پرستاران با سیر در شخصیت و سیره این بانوی بزرگوار می توانند سختی ها و مشكلات فراوان رشته پرستاری را تحمل كرده و با ایثار و فداكاری جایگاه والای معنوی را به دست آورند.

استاندار خراسان شمالی در ادامه به شاخصه های پزشكی و خدمات درمانی استان اشاره كرد و گفت: شاخص های پزشكی خراسان شمالی همچون استان های دیگر پیشرفت نكرده و بسیاری از بیماران استان برای برخی از امور پزشكی به مشهد مقدس مسافرت می كنند.

وی ضمن اشاره به پتانسیل های موجود در استان تاكید كرد: احساس نامیدی در درمان باید از خراسان شمالی رخت بركنند و پزشكان و بیماران استان با اعتماد به هم از مسافرت های بی مورد به استان های مجاور بپرهیزند.

محمدرضا مجد رییس دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: تقویت اورژانسهای استان از 16 پایگاه به 28 پایگاه، افزایش 2 بیمارستان در فاروج و مانه و سملقان و كلنگ زنی 2 بیمارستان در شیروان و بجنورد از جمله اقدامات دانشگاه در طول یكسال گذشته است.

وی توجه به 3 اولویت افزایش خدمات در بیمارستانهای استان، ارتقا خدمات بالینی و توجه ویژه به بیماران را از برنامه های اصلی دانشگاه علوم پزشكی استان دانست و گفت: استخدام 160 پرستار جدید و تزریق به بدنه بیمارستان های استان، اضافه كردن كالا برگ به سبد اقتصادی پرستاران، جمع آوری زباله های عفونی بیمارستان های استان و تبدیل به مواد بی خطر، راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری در دانشگاه گوشه ای از خدمات دانشگاه علوم پزشكی استان در تحقق این سه اولویت است.

در پایان این همایش از 10 پرستار نمونه استانی، 2 پرستار نمونه كشوری، 17 پرستار نمونه شهرستانی و 26 كارمند نمونه دانشگاه علوم پزشكی و خدمات درمانی تقدیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز