در دانشگاه بجنورد صورت گرفت

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه بجنورد

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۲:۴۵:۰۰
کد خبر: ۳۸۶۰
تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه بجنورد
مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه بجنورد مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه بجنورد برگزار شد.

در این آیین که با حضور هیأت رییسه،اعضا هیأت علمی و مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بجنورد برگزار شد معاون آموزشی و پژوهشی اعلام داشت: احساس نیاز به تحقیق و محقق پروری برای پاسخگویی به نیازهای جامعه، موتور محرك توسعه پژوهش در جامعه است اما این نیز بتنهایی كافی نیست و به خودی خود گرهی را باز نمی كند.

دکتر علی اکبر سلیمانیان افزود: برای اینكه موتور پژوهش به حركت درآید، جاده و مسیر مناسب نیاز است و آنچه این مسیر را می‌سازد عوامل مختلفی از جمله ایجاد مراكز پژوهشی، تربیت پژوهشگران زبده و تدوین قوانین حمایتی برای پژوهشگر و پژوهش و تامین بودجه‌های پژوهشی مناسب است.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت كه منظور از توسعه پژوهش و توجه به آن این نیست كه بودجه پژوهشی زیادی در اختیار تعدادی پژوهشگر قرار دهیم تا به تولید دانش بپردازند بلكه تحقیق و پژوهش باید فرهنگ و شیوه زندگی در همه امور باشد و نظام آموزشی و تربیتی طوری طراحی شود كه محقق پروری هدف نهایی آن محسوب شود.

گفتنی است در این نشست از آقایان دکتر شبانی و دکتر ضیایی بعنوان پژوهشگران برتر دانشگاه تقدیر شد.

نظر شما