معاون حمایت وسلامت كمیته امداد خراسان‌شمالی:

سلامتی خانواده‌های مددجو از اهداف مهم كمیته امداد است

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۶:۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۰۰
سلامتی خانواده‌های مددجو از اهداف مهم كمیته امداد است
معاون حمایت و سلامت امداد كمیته خراسان‌شمالی گفت: كمك به وضعیت بهداشت، درمان و سلامت مددجویان از اهداف مهم و محوری كمیته امداد است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان‌شمالی، معاون حمایت و سلامت كمیته امداد  خراسان‌شمالی گفت: كمك به وضعیت بهداشت، درمان و سلامت مددجویان از اهداف مهم و محوری كمیته امداد است.

محمدبلوچی با تأكید بر اهمیت بهبود سلامت مددجویان گفت: به همین دلیل حوزه سلامت این نهاد برنامه های مختلفی برای بهداشت، درمان و سلامت مددجویان كه از ضروریات فعالیت‌های كمیته امداد است در دست اجرا دارد.

وی اظهارداشت: برای پیشگیری از بیماری‌های مددجویان در سال گذشته 92 كلاس بهداشتی با حضور دو هزار و780مددجو برگزار شد كه اعتباری بالغ بر 13میلیون و800هزار ریال برای كلاس بهداشت آنان هزینه شد.

بلوچی اهدا اقلام بهداشتی، احداث و بهسازی سرویس بهداشتی، بهسازی كارگاه‌های قالیبافی و بینایی سنجی مددجویان را از جمله خدمات خدمات بهداشتی این نهاد برشمرد و افزود: درسال گذشته دو هزار و 950سبد غذایی با اعتبار 44میلیون ریال به مددجویان این نهاد اهدا و 347چشمه سرویس بهداشتی با اعتبار 804میلیون ریال برای مددجویان احداث و بهسازی شد.

وی با بیان اینكه امسال به یک هزار كودك زیر 6سال به صورت ماهیانه سبد غذایی اهدا خواهد شد گفت: این كالاها درسال گذشته نیز به هزار كودك زیر 6سال مددجو و نیازمند كمیته امداد اهدا شد كه اعتباری بالغ بریك میلیارد و 934میلیون ریال برای آن هزینه شد.
 
محمدبلوچی اهدای 20سبدغذایی به مسوولان وبینایی سنجی386 قالیباف را از دیگر خدمات سلامت این نهاد به مددجویان در طی سال گذشته عنوان كرد و افزود: این گونه خدمات امسال نیز پررنگ تر از قبل به مددجویان ارایه می‌شود. 

معاون حمایت و سلامت كمیته امداد خراسان‌شمالی همچنین خاطرنشان كرد: در حال حاضر 18 هزار و 489 نفراز مددجویان استان كه در شهرهای بالای 20هزار نفر ساكن هستند مشمول بیمه درمان این نهاد هستند.
 
وی اظهارداشت: این نهاد برای ارایه بهتر خدمات درمانی به مددجویان با 169مركز درمانی قرارداد بسته است كه از این تعداد 87 پزشك خانواده، متخصص و فوق متخصص، 9آزمایشگاه، 6 بیمارستان دولتی، پنج دندانپزشك، 37داروخانه و 16مركز نیز در قالب رادیولوژی، ام ارآی، بینایی سنجی، دیالیز، فیزیوتراپی و مركز سیتی اسكن است. 

بلوچی اظهارداشت: این نهاد به مددجویانی كه دردرمان سلامت خود متحمل هزینه شده اند و همچنین هزینه های آنها خارج از تعهد كمیته امداد است از محل خدمات ویژه درمانی كمك می شوند تا مددجویان در مخارج درمانی خود كمتر دچار آسیب شوند.

وی ادامه داد: درسال گذشته مبلغی بالغ بریك میلیارد و730میلیون ریال اعتبار ویژه برای فرانشیز خدمات مورد تعهد بیمه پایه، مایه التفاوت تعرفه ها و هزینه های درمانی در بخش های مختلف پرداخت شده است.

محمدبلوچی خدمات درمانی موردی را نیز مختص مددجویان و نیازمندان غیرتحت پوشش دانست و گفت: در سال گذشته برای پرداخت و مساعدت درمان این دسته از افراد از محل درآمدهای مردمی استان اعتباری بالغ بر یك میلیارد و 97میلیون ریال هزینه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز