با هدف به تصویر كشیدن آداب و رسوم كهن استان:

مستند«یووار» در خراسان‌شمالی كلید خورد

۱۳۹۰/۰۴/۰۱ - ۱۳:۰۴:۳۸
کد خبر: ۵۸۵۹۸
مستند«یووار» در خراسان‌شمالی كلید خورد
مستند 40دقیقه ای یووار در سیمای استانها، توسط شبکه خراسان‌شمالی ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی فرامرز رمضانی کارگردان مستند تلویزیونی یووار گفت: یووار مستندی 40دقیقه ای است که در سیمای استانها تصویب و توسط شبکه خراسان شمالی ساخته می شود.

وی افزود: مستند یووار که درحال حاضر در مرحله تصویربرداری است به فرهنگ، آداب و رسوم و پیشینه رسم کهن یاوری و یادگیری در خراسان شمالی می پردازد.

رمضانی تولید مستند در شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی و در روستاهای بزرگ و آباد این استان را از ویژگی های یووار عنوان کرد و یادآور شد: علیرغم تغییر شیوه زندگی و معیشت مردمان، هنوز هم در روستاها نشانه هایی از این رسم پسندیده به چشم می خورد.

وی به تولید این مستند در بیش از 10 لوکشین شامل روستاهای اسپیدان و باغچق در بجنورد، مایوان در فاروج، نامانلو و گلیان درشیروان، کاستان و درکش در مانه و سملقان، سنخواست درجاجرم، روئیین و بیدواز در اسفراین اشاره کرد و گفت: این مستند در یک قسمت 40 دقیقه ای تولید و پخش خواهد شد.

رمضانی تصریح کرد: در این برنامه علاوه بر تصاویری از یاوری های کشاورزی، دامداری، شادیانه ها، سوگواری های خاص از نظر کارشناسان، کهنسالان و مردم نیز استفاده خواهد شد.

کارگردان مستند تلویزیونی یووار با اشاره به آغار تصویربرداری این مستند در خرداد ماه امسال عنوان کرد: مراحل تصویر برداری این مستند تا ماه محرم ادامه خواهد داشت و تدوین آن نیز پس از پایان تصویربرداری آغاز خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد این مستند تا پایان آذر ماه برای پخش از شبکه استانی و شبکه های سراسری آماده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز