مدیركل كمیته امداد استان خبر داد

فعالیت بیش از هزار عامل زكات در خراسان‌شمالی

۱۳۹۰/۰۴/۰۱ - ۱۵:۰۱:۳۳
کد خبر: ۵۸۶۷۸
فعالیت بیش از هزار عامل زكات در خراسان‌شمالی
مدیركل كمیته امداد استان خراسان‌شمالی گفت: یک هزار و 52 عامل زکات در راه ترویج و اشاعه فرهنگ زکات در جامعه با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی اظهار داشت: هزار و 52 عامل زکات در راه ترویج و اشاعه فرهنگ زکات در جامعه با کمیته امداد همکاری می کنند.

امان الله حسین پور با بیان اینکه در حال حاضر هزار و 52 نفراز عاملان که شامل دهیار ها، اعضای ستاد زکات و شوراها هستند در راه ترویج زکات در جامعه با این نهاد همکاری می کنند گفت: حدود یکصد مبلغ روحانی نیز برای ترویج و اشاعه فرهنگ زکات در بین مردم با کمیته امداد همکاری دارند.

وی اظهار داشت: عاملان و مبلغان در راستای ترقیب و تشویق مردم به امر زکات همه ساله در فصل کاشت و برداشت محصولات به تبلیغ برای پرداخت زکات ونسبت به جمع آوری آن اقدام و تلاش می کنند.

حسین پور با بیان اینکه با تلاش این عاملان و همت مردم در سال گذشته مبلغی بالغ بر 11 میلیارد و 636 میلیون ریال زکات پرداخت شد گفت: پیش بینی شده است که این رقم در طی سال جاری به 36 میلیارد ریال برسد.

وی خاطر نشان کرد: با جمع آوری زکات سال گذشته 382 پروژه از قبیل ساخت مسجد، کانون، حسینیه، بازسازی جاده ها و راه ها در روستا ها اجرا شد.

وی تصریح کرد: در حقیقت30 درصد زکات جمع آوری شده از هر روستا برای رفع نیاز فقرا و70 درصد آن نیز برای اجرای پروژه های عمرانی همان روستا هزینه می شود.

حسین پور توزیع کیسه با آرم زکات در بین کشاورزان، اعزام مبلغ به روستا ها، توزیع بروشور و سی دی، چاب بنر و پوستر های تبلیغاتی، اجرای برنامه های مختلف صداوسیما و مصرف مبلغ جمع آوری شده درخود روستاها را ازجمله برنامه های تبلیغی و ترویجی این فریضه الهی برشمرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه مردم باید درانجام این فریضه الهی رقبت نشان دهند تا برکات و رحمت پروردگار در زمین دو چندان شود گفت: تمامی ما مؤظف هستیم تا با ساماندهی و هدایت مردم و اطلاع رسانی آن ها موجب احیای این فریضه الهی در جامعه شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز