مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

حضور جوانان در مساجد مستلزم ارائه برنامه‌های جدید است

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۲:۴۶:۰۵
کد خبر: ۶۰۸۷۳
حضور جوانان در مساجد مستلزم ارائه برنامه‌های جدید است
مراسم افتتاحیه اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با حضور مدیران کانون های مساجد استان در بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی مراسم افتتاحیه اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با حضور مدیران کانون های مساجد استان در بجنورد برگزار شد.

مدیركل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی در این مراسم حضور فعال جوانان در مساجد را مستلزم به طرح های نو وارائه برنامه های مفید موثر دانست و گفت: جذب جوانان به این پایگاه ارزشمند الهی سبب گرایش آنان به فرهنگ غنی اسلام است.

محمد رضا سوقندی یكی از دلایل مطلوب نبودن اوقات فراغت جوانان را متناسب نبودن طرح ها و برنامه ها با نیازهای جوانان دانست و تصریح كرد: نداشتن تعریف مناسبی از اوقات فراغت همچنین بی علاقگی در انجام فعالیت ها و برنامه های اجتماعی و فرهنگی از جمله دیگر مطلوب نبودن اوقات فراغت جوانان است.

وی اظهار داشت: بهبود روند برنامه های اوقات فراغت جوانان مستلزم بررسی كیفی این برنامه ها توسط كارشناسان مسائل جوانان است تا با اطلاع و آگاهی از روحیه جوانان برنامه های مطلوب تدوین كنند.

مدیركل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی به اهمیت و ضرورت توجه به اوقات فراغت جوانان پرداخت و گفت:امروز تفریح و چگونگی گذراندن اوقات فراغت وسیله موثری برای پرورش قوای فكری و جسمی واخلاقی افراد بوده و در نتیجه عاملی برای جلوگیری از كجرویی های اجتماعی محسوب شود به شرط این كه مورد توجه كافی از سوی خانواده ها و مسئولین باشد.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح اوقات فراغت سال 90 با عنوان "آسمانی های 5" اجرا می شود گفت: طرح ارزیابی و درجه بندی کانون های فرهنگی، هنری مساجد به منظور ارزشیابی فعالیت ها و حمایت از برنامه های کانون ها همزمان با برپای پایگاه های اوقات فراغت اجرا خواهد شد.

هاشم شیرازیان با اشاره به راه اندازی 206 پایگاه اوقات فراغت در کانون ها افزود: این پایگاه اوقات فراغت کلاس هایی چون روخوانی و روانخوانی قرآن، احکام، نقاشی، خوشنویسی، احکام ، کلاس های ورزشی ، آموزش کامپیوتر و ... دایر خواهد شد.

شیرازیان با اشاره به شعارروستا محوری دولت نهم و دهم، از فعالیت 60 درصد پایگاه های اوقات فراغت در روستاها خبرداد وافزود: فعالیت کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در این ایام از اولویت های کانون ها است.

نظر شما