رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان

پژوهش اساسی‌ترین نیاز برای پیشرفت فرهنگ و هنر است

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۳:۳۰:۰۲
کد خبر: ۷۵۱۰۱
پژوهش اساسی‌ترین نیاز برای پیشرفت فرهنگ و هنر است
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامع برای رسیدن به پیشرفت و توسعه در فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی سعید محمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان در حاشیه جشنواره موسیقی مقامی این شهرستان افزود: پژوهش یعنی تحقیق و تجربه‌ای جامع با هدف کشف واقعیت‌های تازه و جدید و همچنین تجدید نظر در نتیجه‌گیری‌ها و نظریه‌های پذیرفته شده براساس واقعیت‌های کشف شده، در نتیجه نباید بدون پژوهش در وادی فرهنگ و هنر تصمیم بگیریم .

وی با بیان اینکه اندیشه‌های عمیق و ژرف در قالب پژوهش ها نمایان می شود، خاطر نشان کرد: پژوهش نیروی محرک توسعه در تمامی حوزه های فرهنگی وهنری می باشد که موسیقی مقامی نیز از این جریان مستثنی نیست.

وی اضافه کرد: پژوهش بازوی نرم افزاری در اجرای یک قطعه موسیقی است یقیناً کسی که به اجرای موسیقی می پردازد باید از پیشینه آن اثر مطلع باشد که بتواند به درستی مفهوم نوای قطعه را به مخاطب انتقال دهد.

محمدی با اشاره به پژوهش در عرصه موسیقی مقامی و خلاء اطلاعاتی مخاطبین در این زمینه افزود: شاید در گذر زمان موسیقی مقامی دستخوش تغییرات شده باشد اما وظیفه پژوهشگران این عرصه است که در حفظ اصالت این هنر کوشا باشند.
 
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان در پایان خاطر نشان کرد: مهمترین رسالت اهل هنر حفظ موسیقی مقامی است که ثبت جهانی شدنش دین رسالت را سنگین تر نموده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز