مدیرکل بنیاد حفظ آثار خراسان‌شمالی

ایجاد موزه دفاع مقدس همچنان در پرده ابهام است

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۵:۱۹:۳۴
کد خبر: ۷۷۳۶۸
ایجاد موزه دفاع مقدس همچنان در پرده ابهام است
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان خراسان‌شمالی از روند کند اجرای پروژه موزه دفاع مقدس خبر داد.
سرهنگ سعادت جلال‌دوست، مدیرکل بنیاد حفظ آثار  و نشر دفاع مقدس استان خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در استان، از روند كند اجرای پروژه موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: ایجاد موزه دفاع مقدس از مهمترین راهکارهای ترویج و بسط فرهنگ شهادت، ایثار و نیز گرامیداشت و حفظ آثار باقی مانده 8 سال دفاع مقدس است.

جلال‌دوست درباره ویژگی‌های طرح افزود: منطقه پیشنهادی برای ایجاد مجموعه یادمانی شامل مجموعه‌هایی از عناصر طبیعی است که در یک ترکیب بدیع و زیبا بستر بسیار مناسبی را برای استقرار پهنه‌های مورد نیاز برای این عملکرد در اختیار دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: این مجموعه در نزدیکی قارلق و در مجاورت تونل قارلق واقع شده است. عبور یک رودخانه از درون سایت طراحی و استقرار آن در میان دو پهنه سبز ویژگی‌های منحصربه‌فردی در این منطقه بخشیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مورد شروع این طرح گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس از سال 87 شروع به کار کرد و طی بررسی‌های میدانی توسط سردار باقرزاده ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، استاندار اسبق استان و برخی مسوولان استان مکان‌یابی صورت گرفت.

جلال‌دوست ادامه داد: این منطقه به مساحت 20 هکتار طی لیست ارایه شده تحویل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌شمالی شد.

وی با اشاره به اعتبار 15 میلیارد ریالی این مجموعه خاطر نشان کرد: این طرح در سفر سوم ریاست جموری مصوب و مبلغ 15 میلیارد ریال طی 5 سال جهت اجرای پروژه تخصیص یافت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان ضمن گلایه از برخی مسوولان گفت: اجرای این پروژه همچنان در پرده ابهام است و متاسفانه پس از گذشت چندین ماه این پروژه متوقف شده است که امیدواریم مسوولان ذیربط موانع ایجاد شده را برطرف کنند.



نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز