مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با برنا

درخواست کتاب از طریق سامانه اینترنتی کتاب من امکان پذیر است

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۰:۳۸:۰۰
کد خبر: ۸۳۵۳
درخواست کتاب از طریق سامانه اینترنتی کتاب من امکان پذیر است
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: اعضای کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در صورت مراجعه به کتابخانه محل عضویت خود و موجود نبودن کتاب مورد نیازشان با پر کردن فرم مخصوص، کتاب مورد نیاز خود را درخواست می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در گفت‌وگو با برنا گفت: در عصر رسانه که برای تصرف سرمایه فکر و اندیشه گوی سبقت از یکدیگر می ربایند، ترویج و گسترش مطالعه مفید همت مضاعف را می طلبد.

علی رحیمی با بیان اینکه ارائه خدمات کتابخانه ای بر اساس نیاز سنجی مخاطبان یکی از وظائف نهاد کتابخانه های عمومی است گفت: به منظور تکریم مخاطبان و تامین نیاز اعضای کتابخانه های عمومی و غنا بخشیدن به منابع کتابخانه های عمومی با همکاری و مشارکت اعضای کتابخانه های عمومی سفارش تهیه کتاب از طریق سامانه اینتر نتی صورت می گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: اعضای کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی در صورت مراجعه به کتابخانه محل عضویت خود و موجود نبودن کتاب مورد نیازشان با پر کردن فرم مخصوص، کتاب مورد نیاز خود را درخواست می کنند.

علی رحیمی اظهار داشت: اطلاعات کتب مورد نیاز اعضا از طریق سامانه اینترنتی مربوط به نهاد کتابخانه های عمومی کشور منتقل می شود و پس از بررسی کتاب در اسرع وقت کتاب های درخواستی به کتابخانه مورد نظر ارسال می شود.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تعداد 20160 جلد کتاب توسط اعضا سفارش داده شده است افزود: کتابخانه ملاصدرای فاروج با 5972 جلد، کتابخانه امام خمینی اسفراین با 3633، کتابخانه الزهرای بجنورد با 3226 جلد به ترتیب رتبه های اول تا سوم در سفارش تعداد کتاب توسط مخاطبان کتابخانه های عمومی را در سطح استان خراسان شمالی دارا است.
 
علی رحیمی با اشاره به اینکه اداره کل کتابخانه های عمومی منابع مورد نیاز اعضای کتابخانه های عمومی را با استفاده از سامانه آنلاین تهیه می کند افزود: نوع نیاز عضو بر اساس یکی از گزینه های پژوهشی، درسی، موضوع مورد علاقه، سرگرمی و فراغت تعیین می شود. 

وی با بیان سقف لحاظ شده برای درخواست هر عضو در طول یک سال به تفکیک میزان تحصیلات گفت: اعضای کارشناس و پایین تر 4 درخواست، کارشناسی ارشد 6 درخواست و دکترا 8 درخواست در سال می توانند داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز