کرسی آزاداندیشی با موضوع ازدواج سنتی یا مدرن برگزار شد

۱۳۹۰/۰۸/۱۲ - ۱۲:۱۹:۰۲
کد خبر: ۸۴۸۰۷
کرسی آزاداندیشی با موضوع ازدواج سنتی یا مدرن برگزار شد
نشست کرسی آزاداندیشی با موضوع «ازدواج سنتی یا مدرن» به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه‌زهرا(س) در مجتمع فرهنگی-هنری بصیرت دانشگاه پیام‌نور مرکز بجنورد برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان‌شمالی، محمد بخشی، کارشناس مشاوره خانواده و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست کرسی آزاداندیشی که با موضوع «ازدواج سنتی یا مدرن» در مجتمع فرهنگی-هنری بصیرت دانشگاه پیام‌نور بجنورد برگزار شد، با اشاره به این مطلب که برای اقدام به ازدواج چند شاخص وجود دارد، اظهار داشت: اخلاق و ایمان، اشتغال اقتصاد، مهر و انس، تحصیلات و تفاوت طبقات تحصیلاتی، خانواده، نقش آن و همچنین فرهنگ از شاخص‌های موردنظر هستند که با بررسی این موارد می‌توان زمینه‌سازی یک ازدواج موفق را فراهم کرد.

بخشی، همچنین افزود: هر زمانی که انسان به بلوغ فکری و اجتماعی برسد، زمان مناسب برای ازدواج او خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، در خصوص معیارهای ضروری ازدواج بیان کرد: معیارهای لازم برای ازدواج سلامت شخصیت، همت وجود، سلامت رفتاری و اجتماعی، تناسب اجتماعی و خانوادگی و همچنین عدم آشفتگی در زندگی است.

اعظم ولی‌پور، استاد حوزه علمیه الزهرا(س) بجنورد، نیز در این جلسه ‌با بیان اینکه دو رکعت نماز متاهل برابر هفتاد رکعت نماز انسان مجرد ثواب دارد، خاطر نشان کرد: انسان با زندگی متاهلیش می‌تواند به سعادت ابدی دست یابد، چون جهاد اکبر از بالاترین جهادهامی‌باشد.

ولی‌پور، در ادامه تصریح کرد: ایمان و عقیده، اخلاق فردی و اجتماعی نیز سه عنصر مهم شناخت فرد برای ازدواج است.

این استاد حوزه علمیه الزهرا(س) بجنورد، همچنین گفت: اگر ازدواج همراه با شناخت و توکل بر خدا باشد، ازدواج موفق و منطقی خواهد بود.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: ازدواج محدودیت نمی‌آورد، بلکه باعث پیشرفت‌های وسیعی می‌شود که هر فردی می‌تواند بدان دست یابد.

این کرسی توسط انجمن علمی علوم‌تربیتی و روانشناسی دانشگاه پیام‌نور مرکز بجنورد برگزار شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز