قائم مقام تولیت آستان‌قدس‌ رضوی خبر داد؛

رضایت « ۸۵ درصدی» زائران حریم رضوی از خدمات رسانی آستان قدس

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۳:۵۸:۲۹
کد خبر: ۱۲۳۷۶۱
رضایت « ۸۵ درصدی» زائران حریم رضوی از خدمات رسانی آستان قدس
میزان رضایت زائران حریم رضوی از خدمات آستان‌قدس رضوی بیش از 85 درصد بوده و تلاش همه خدمتگزاران و کارکنان این است که این میزان را به حداکثر برسانند.

به خبرگزاری برنا از خراسان رضوی ، قائم مقام تولیت آستان‌قدس رضوی گفت: میزان رضایت زائران حریم رضوی از خدمات آستان‌قدس رضوی بیش از 85 درصد بوده و تلاش همه خدمتگزاران و کارکنان این است که این میزان را به حداکثر برسانند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان‌قدس رضوی ، «سید احمد علوی» همزمان با سومین و آخرین روز از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سراسر کشور ، به دیدار معتکفان مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی رفت و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای معتکفان و بازدید از مراحل خدمت‌رسانی به معتکفان در حوزه‌ های آستان‌قدس رضوی ، از نزدیک در گفت‌ و ‌گویی صمیمانه نقطه نظرات و دیدگاه‌های اقشار مختلف اعتکاف کنندگان مطلع شد.
 
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت : به برکت نظام مقدس اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی از همان سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی ، آئین معنوی اعتکاف رو به گسترش و توسعه گذاشته است .
 
وی با اشاره به اینکه ، اعتکاف از سنت‌های معنوی و پرمحتوای اسلامی است که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی احیا شد و به سمت کمال رفت، بیان کرد: بحمدلله با استقبال اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان ، این مراسم در حال توسعه است و جمع کثیری از کسانی که علاقه‌مند هستند که در یک فضای روحانی و ملکوتی خودشان را به کمال برسانند، از این ایام استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه آستان ‌قدس رضوی از پیشگامان احیای اعتکاف پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده ، افزود : در سال‌های اخیر و همگام با سراسر کشور ، در آستان ‌قدس رضوی نیز به دلیل قرب جوار حضرت رضا (ع) و کیفیت محتوایی و معنوی مطلوب مراسم، شاهد حضور گسترده و چشمگیر خیل ارادتمندان هستیم و افتخار میزبانی از هزاران معتکف را داریم.

علوی گفت: از همان سال ‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی بنابر تاکید ویژه «آیت‌الله واعظ طبسی»، تولیت عظمای آستان قدس رضوی، زمینه و بستر مناسبی برای معتکفان فراهم شد تا بتوانند با یک آرامش خاصی در جوار بارگاه منور رضوی به عبادت بپردازند و برای پیروزی و نصرت مسلمانان و شیعیان جهان،‌ برآورده شدن حاجات شخصی و اجتماعی و موفقیت‌های نظام مقدس اسلامی دعا کنند.

وی یادآور شد: مطمئنا اعتکاف در جوار امام معصوم دارای حال و هوای معنوی خاصی است و ان‌شاءالله حضرت رضا(ع) نیز که به رأفت و مهربانی مشهور هستند، به ایشان عنایت دارند.
 
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با عنایت به افزایش تقاضای عمومی جهت حضور در اعتکاف حرم مطهر رضوی، تصریح کرد: در امسال بیش از 81 هزار نفر جهت این مراسم ثبت‌نام کردند، ولی چون اعتکاف باید در مسجد جامع برگزار شود، ‌طبعا در حد ظرفیت مسجد گوهرشاد اقدام شده و به قید قرعه میزبان 4 هزار و پنج نفر از سراسر کشور هستیم که البته حدود 360 نفر آنها غیر ایرانی هستند.
 
وی با تأکید بر اینکه حوزه‌های مختلف آستان قدس رضوی برای خدمات‌رسانی به معتکفان بسیج شده‌اند، بیان کرد: حوزه معاونت اماکن متبرکه جهت امور پذیرایی و خدمات، حوزه معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی جهت برگزاری جلسات و حلقه‌های معرفت، جلسات قرآنی، بیان احکام و ‌سخنرانی و ‌اداره کل روابط عمومی جهت اطلاع رسانی در حال فعالیت هستند. وی افزود: در طول سه روز برگزاری مراسم اعتکاف، جمع زیادی از خدام بارگاه منور تلاش می‌کنند که بتوانند همان دستور و توصیه‌ای که آیت‌الله واعظ طبسی مبنی بر ایجاد یک بستر آرامش بخش و مناسب برای معتکفان داشتند را فراهم کنند.
 
علوی اظهار داشت: خوشبختانه امروز برابر آخرین نظرسنجی انجام شده از زائران نوروزی توسط اداره کل روابط عمومی، میزان رضایت زائران از خدمات آستان قدس رضوی بیش از 85 درصد بوده و تلاش همه خدمتگزاران و کارکنان این است که این میزان را به حداکثر برسانند. وی افزود: پیشنهاداتی هم امروز معتکفان داشتند که باید مورد بررسی و کنکاش کارشناسان قرار بگیرد. در این بازدید، جمعی از معتکفان و همچنین اساتید میهمان و عوامل اجرایی اعتکاف به بیان نقطه نظرات خود در مورد مکان برگزاری، امکانات، پذیرایی، برنامه‌های فرهنگی و محتوایی و نقاط ضعف و قوت این مراسم پرداختند که قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی توصیه‌ها و تذکرات لازم را به مسئولان مربوطه گوشزد کرد.

نظر شما