مدیر روابط‌عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد خبر داد

برپایی پنجمین نمایشگاه اختصاصی كالاهای ایرانی در ترکمنستان

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۹:۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵
برپایی پنجمین نمایشگاه اختصاصی كالاهای ایرانی در ترکمنستان
مدیر روابط‌عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: نمایشگاه اختصاصی جمهوری‌اسلامی ایران در ترکمنستان از 2 الی 4 اسفندماه سال جاری برپا خواهد شد

.به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد مقدس، سید جمال شوشتری با اشاره به جزئیات برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: پنجــمیــن نمایشگاه كالاهای ایرانی در عشق آباد در راستای توسعه صادرات و همچنین افزایش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه با حضور وزیر بازرگانی برگزار می شود.

وی با اشاره به ویژگی های جغرافیایی ترکمنستان افزود: ترکمنستان یک کشور محصور در خشکی است و با توجه به اتصال خط آهن ترکمنستان به شهر سرخس و امتداد این خط تا بندر عباس فرصتی مناسب برای تبادل تجاری میان ایران و ترکمنستان فراهم شده است.

شوشتری ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی به ترکمنستان آهن آلات، لوازم خانگی، محصولات غذایی و ماشین آلات و تجهیزات مربوطه، خدمات و ماشین آلات کشاورزی، محصولات و خدمات ساختمانی و مهندسی و وسایل طبی است.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی نمایشگاه بین المللی مشهد ماشین آلات سنگین، تجهیزات و ماشین آلات مربوط به معادن و نفت و گاز، پلاستیک و پلیمر، صنایع شیمیایی، معدن، طرح های آبیاری و فناوری، وسایل حمل و نقل عمومی و کالا، لوازم و قطعات انتقال قدرت و تابلوهای برق، ماشین آلات نساجی، مواد شوینده، فرش و کفپوش و مبلمان را از دیگر کالاهای مورد نیاز مردم ترکمنستان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بنگاه های اقتصادی علاقه مند به حضور در پنجــمیــن نمایشگاه كالاهای ایرانی در ترکمنستان می توانند حداکثر تا تاریخ 20 دی ماه نسبت به تکمیل مدارک و ثبت نام اقدام کنند.

با توجه به اینکه این نمایشگاه جزو نمایشگاه های توصیه شده سازمان توسعه تجارت ایران است، مشمول 40درصد یارانه بابت هزینه غرفه برای واجدین شرایط است که پس از مشارکت و ارسال مدارک به سازمان بازرگانی خراسان رضوی پرداخت می شود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 5019728-0511 و 5013000-0511 داخلی 202 تماس حاصل کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز