امام‌جمعه سرخس در گفت‌وگو با برنا

۹دی حاصل تفكر دینی مردم ایران بود

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۴۶:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۲
۹دی حاصل تفكر دینی مردم ایران بود
امام‌جمعه اهل تشیع سرخس گفت: دین اسلام و تفكر دینی در جریان پدید آمدن 9دی نقش مهم و اساسی را ایفا كرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام حسین ملكی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در مشهد، با بیان این مطلب افزود: حضور مردم در دی ماه 88 در دفاع از دین و مبارزه با استكبار جهانی با بصیرت كامل بود كه این آگاهی و بصیرت جز با داشتن ایمان كامل حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: ملت فهیم ایران اسلامی در فضایی كه غبار فتنه همه‌جا پراكنده شده بود موضع صحیح و به موقعی گرفت و به پاسداری از اسلام برخاست و ارادت خود را نسبت به اهل بیت و ائمه اطهار(ع) نشان داد.

حجت السلام ملكی تصریح كرد: در هر جامعه‌ای كه مردم حضور آگاهانه داشته با شند، به آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی دست یافته و توطئه دشمنان را نقش بر آب می‌كنند.

وی جریان 9 دی را كاملاً خودجوش و مردمی دانست و گفت: راهپیمایی این روز به عنوان یك حماسه ماندگار در تاریخ انقلاب باقی خواهد ماند.

امام‌جمعه سرخس مهم‌ترین روش برای جلوگیری از فتنه را بصیرت و آگاهی مردم عنوان كرد و افزود: حضور در نماز جمعه و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بودن باعث افزایش آگاهی مردم شده است.

این خطیب جمعه خاطرنشان كرد: مردم خود نیز باید مسائل جامعه را رصد و تحلیل كنند كه در رأس آن پیروی از رهنمودها و راهبردهای ولایت فقیه است

نظر شما