۳۱اردیبهشت لغایت ۲خرداد؛

نخستین کنگره بین المللی سوء مصرف الکل در مشهد برگزار می‌شود

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۲۲:۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۸۹۱۳۰
نخستین کنگره بین المللی سوء مصرف الکل در مشهد برگزار می‌شود
دبیر اجرایی کنگره بین المللی سوء مصرف الکل گفت: اولین کنگره بین المللی سوء مصرف الکل31 اردیبهشت و تا 2 خرداد جاری در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ازخراسان رضوی، حمید خسروجردی، دبیر اجرایی کنگره ملی سوء مصرف الکل، ظهر امروز(29 اردیبهشت) در نشست خبری اظهار کرد: افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی سوء مصرف الکل در 31 اردیبهشت است و تا 2 خرداد جاری در تالار رازی برگزار می شود.

وی افزود: 26 دانشگاه در زمینه مباحث این کنگره مقالاتی ارسال کرده که در ردیف مقالات داخلی قرار گرفته و 270 مقاله نیز از کشورهایی همچون ایالات متحده، سریلانکا، آفریقای جنوبی و غیره ارسال شده است که از این میان 240 مقاله انتخاب شده اند.

خسروجردی با اشاره به اینکه مقدار مصرف الکل در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا پایین تر است، گفت: سالانه 2/5 میلیون نفر در دنیا به دلیل مصرف الکل و تاثیری که آن بر روی کبدش و اعصاب و روان می گذارد جان خود را از دست می دهند و به همین منظور کنگره بین المللی سوء مصرف الکل در راستای کاهش مصرف این ماده مخرب برگزار خواهد شد.

وی اذعان کرد: از تمامی رشته ها به ویژه رشته های پزشکی از قبیل گوش، حلق و بینی، چشم، زنان و زایمان در این کنگره حضور داشته و در ارائه کارهای تحقیقاتی نقش موثری دارند.

در ادامه عباس زوار، معاون کیفی دانش بالینی، گفت: ظرفیت بازآموزی در این کنگره 500 نفر است که به دلیل استقبال بسیار خوب مردم از این کنگره امروز صد نفر افزایش مجدد ظرفیت را داشته ایم.

وی بیان کرد: در این کنگره بالغ بر 18 محور فعالیت های کنگره بوده که در زمینه هایی از قبیل پیشگیری از مصرف الکل، اختلالات روانشناختی و مشکلات ریوی را شامل می‌شود.

نظر شما