تاکسی های مشهدی مجهز به دستگاه من کارت می شوند

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۲۰:۰۶:۴۷
کد خبر: ۲۲۹۹۶۸
تاکسی های مشهدی مجهز به دستگاه من کارت می شوند
مدیر فناروی ارتباطات و اطلاعات شهرداری مشهد گفت: تا پایان سال 2500 تاکسی در مشهد مجهز به دستگاه من کارت می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی آبسالان، مدیر فناوری ارتباطات و اطلاعات ظهر در جمع خبرنگاران، در خصوص شخصی سازی من کارت گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و در جهت تشکیل کارت هویت دیجیتالی برای هر شهروند تلاش می کنیم به طوری که هر شهروند مشهدی، هویت دیجیتالی داشته باشد تا تسهیلات خاصی که شهرداری برای شهروندان تعیین می کند، اعمال شود.

وی به راه اندازی سامانه صدور مجوز روزبازار و شب بازار اشاره کرد و اظهار داشت: دستاورد این طرح، فراهم کردن بستری مناسب جهت ثبت درخواست، صدور و مجوز بازرسی بازارهای موقت شهرداری مشهد بوده است.

آبسالان سامانه یکپارچه ریز متره پی وب را از دیگر دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات شهرداری عنوان کرد و افزود: این سامانه در یکسان سازی نحوه برآورد هزینه ای پروژه ها در سطح شهرداری قبل از انعقاد قرارداد، یکسان سازی نحوه برآورد زمانی و تهیه گانت چارت قبل از انعقاد قرارداد و مکانیزه شدن فرآیند ثبت صورت وضعیت ها، فعالیت می کند.

وی با اشاره به خریداری تجهیزات نصب من کارت در تاکسی ها برای 2 هزار و 500 تاکسی، اذعان کرد: تجیهز تاکسی ها به من کارت در دو فاز صورت خواهد گرفت که در فاز اول تاکسی ها به من کارت مجهز می شوند و در فاز دوم پرداخت الکترونیکی در تاکسی ها راه اندازی می شود و این طرح تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

مدیر سازمان اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با ابراز رضایتمندی از اعتماد مردم به سیستم پرداخت الکترونیک شهرداری، تصریح کرد: در سال 92 از بودجه نقدی شهرداری بیش از 540 میلیارد تومان دریافت الکترونیک داشتیم و در سال جاری تا الان بیش از 307 میلیارد تومان بوده است که امیدواریم این مبلغ تا پایان سال به بیش از 700 میلیارد تومان برسد.

به گزارش برنا، محمد مهدی کریمی، مدیر سازمان برنامه و بودجه شهرداری مشهد، گفت: شورای عالی برنامه ریزی و توسعه شهر مشهد، اختیار تعیین پروژه ها در سال 93 را بر عهده دارد که در 28 جلسه این شورا با حضور شهرداری و نمایندگان شورای شهر، 1352 پروژه بررسی شد که بعد از تصویب به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

وی به تدوین برنامه بودجه سالانه شهرداری اشاره کرد و افزود: برنامه بودجه 96-93 شامل 21 برنامه و 400 شاخصه است که پس از تصویب در شورای شهر به شهرداری ابلاغ خواهد شد.

کریمی با بیان این که بودجه سال 94 شهرداری در شورای عالی برنامه ریزی ارائه شد و مورد تصویب شورا قرار گرفت، برخی راهبردهای این برنامه را برشمرد و گفت: اهتمام به انضباط مالی و بودجه ای، پرهیز از اسراف و هزینه های غیرضروری، اهتمام در تحقق سیاست های مقاومتی و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و زمینه سازی شهر هوشمند از اهم راهبردهای مورد توجه در بودجه سال 94 بوده است.

نظر شما