موزه بزرگ خراسان با حضور معاون رییس جمهوری در مشهد افتتاح شد

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۱۵:۴۰:۱۲
کد خبر: ۲۶۰۵۳۲
موزه بزرگ خراسان با حضور معاون رییس جمهوری در مشهد افتتاح شد
مرحله نخست موزه بزرگ خراسان روز شنبه طی مراسمی با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برناازخراسان رضوی،به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، این پروژه که اجرای آن در سال 1384 آغاز شده دارای سه مرحله می باشد که مرحله اول آن شامل ساختمان موزه، فضای مخزن، آمفی تئاتر، آزمایشگاه مرمت اشیای تاریخی و نمایشگاه یافته های باستان شناسی خراسان است.

مرحله دوم موزه که اردیبهشت سال آینده همزمان با روز جهانی موزه به بهره برداری می رسد شامل نمایشگاه آثار برجسته ایران و مرحله دوم فضای موزه می باشد. مرحله سوم این موزه بزرگ نیز که شامل تکمیل طبقات موزه است.
 
در هفته دولت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. موزه بزرگ خراسان در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در 13 طبقه با زیربنای 18 هزار مترمربع صحنه ای از تجلی خراسان در حوزه های فرهنگی، تاریخی و تمدنی است.
 
این موزه که از نظر ساختمان، تداعی گر اثر تاریخی کاخ خورشید در شهرستان کلات می باشد، یکی از موزه­ های استاندارد کشور است که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی احداث شده و هر طبقه بر اساس نوع کاربری آن، تجهیز و تقسیم بندی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز