استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:

توسعه متوازن نظام سلامت با افزایش خانه های بهداشت روستایی

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۲۰:۲۸:۵۱
کد خبر: ۲۶۲۸۳۵
توسعه متوازن نظام سلامت با افزایش خانه های بهداشت روستایی
با حضور استاندار خراسان رضوی و به طور همزمان 43 خانه بهداشت روستایی در استان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی به نقل ازاداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در آیین افتتاح 43 خانه بهداشت روستایی که به صورت نمادین در روستای کاهو از توابع شهرستان چناران برگزار شد، گفت: یکی از راهکارهای اصلی توسعه متوازن نظام سلامت در شهر و روستا، ایجاد خانه های بهداشت روستایی است.
 
وی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی مجموعا 75 خانه بهداشت روستایی در حال ساخت است، افزود: 33 خانه بهداشت باقی مانده با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
 
استاندار خراسان رضوی یکی از اصلی ترین سیاست های دولت تدبیر و امید را توسعه متوازن مبتنی بر عدالت اجتماعی دانست و گفت: در همین راستا در حوزه های تامین آب روستایی و ساخت و بهسازی جاده ها اقدامات مختلفی در دستورکار دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.

رشیدیان خاطرنشان کرد: در رابطه با تامین آب روستایی، ساخت و تجهیز روستاها 120 میلیارد تومان و برای توسعه طرح های کشاورزی و دامداری 40 میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن طرح تحول نظام سلامت تامین پزشک برای مراکز خدمات درمانی انجام شده است، ادامه داد: در طرح بیمه سلامت در استان یک میلیون نفر ثبت نام کردند که برای 850 هزار نفر دفترچه بیمه صادر شده است.
 
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه سرانه هر فرد در حوزه سلامت 285 هزار تومان است، گفت: این مبلغ توسط دولت خدمتگزار و وزارت بهداشت برای بهبود شاخص های بهداشت کشور تامین شده است.

رشیدیان خاطرنشان کرد: در شهرها از هر فرد 10 درصد و در روستاها نیز پنج درصد هزینه های درمان دریافت می شود که تلاش هایی برای کاهش آن به شش درصد در شهر و سه درصد در روستا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته ارائه تسهیلات به بیماران صعب الاعلاج و سرطانی زیر پوشش بیمه های درمانی قرار گرفته است، افزود: اقدامات تحقق یافته در حوزه سلامت و ساختن خانه های بهداشت روستایی اهداف والای نظام اسلامی برای بهبود شرایط زندگی شهروندان جامعه اسلامی است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینه ارتقای شاخص های بهداشت و سلامت در جامعه، ادامه داد: سلامت یکی از بزرگترین نعمت های خداوند متعال برای بهره گیری بهتر از زندگی و طی کردن روند رشد در عرصه های مختلف حیات انسانی است.

رشیدیان اقدامات صورت گرفته در حوزه، سلامت، بهداشت، آموزش و سیاست خارجی در دوران دولت تدبیر و امید را ناشی از ثبات کشور در سایه رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: اکنون ایران به یکی از مهمترین و با ثبات ترین کشورهای منطقه تبدیل شده که در سیاست خارجی سایر کشورها نقش اثرگذاری دارد.

استاندار خراسان رضوی ضمن قدردانی از زحمات روستاییان برای تولید محصولات کشاورزی و تلاش جهت توسعه استان، ابراز امیدواری کرد: با افزایش ضریب سلامت و بهداشت در زندگی مردم روستا شاهد بهبود شاخص های زندگی در بین این قشر اثرگذار در جامعه و افزایش ضریب ماندگاری آن در روستاها باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز