امام‌جمعه موقت مشهددر گفت‌وگو با برنا

جلوگیری از گسترش فقر در جامعه جز با جهاد اقتصادی ممکن نیست

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۲:۱۱:۰۰
کد خبر: ۳۴۰۰۲
جلوگیری از گسترش فقر در جامعه جز با جهاد اقتصادی ممکن نیست
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه گفت: نباید اجازه دهیم فقر در جامعه گسترش پیدا کند و این جز با جهاد اقتصادی امکان‌پذیر نیست و این روح مساله جهاد اقتصادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در مشهد مقدس اظهار داشت: مساله اصلی امروز ما اقتصاد است چراکه دشمن ما روی این مساله سرمایه‌گذاری کرده و با فشارهای اقتصادی می‌خواهد ما را در تنگنا قرار دهد و در این راه تجربه زیادی دارد و کشورهای زیادی را با این فشارها تحت سلطه درآورده است.

این عضو شورای برنامه‌ریزی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: نباید اجازه دهیم فقر در جامعه گسترش پیدا کند و این جز با جهاد اقتصادی امکان‌پذیر نیست و این روح مساله جهاد اقتصادی است که مقام معظم رهبری به آن توجه داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه ادامه داد: اگر موفق نشویم فقر را کنترل کنیم صدمه سنگینی از جانب دشمن فرصت‌طلب خواهیم خورد. یکی از عوامل مهم هر گزارشی که به مسوولان می‌رسد اعم از فحشا و فقر است.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: اینکه یکی از شعارهای اصلی نظام در تمام دوره‌ها آسانی معیشت و رفاه مردم بوده است و اینکه نظام نباید از رفاه مردم غفلت کند چراکه اسلام روی خوشی به فقر نشان نداده و آن را امضا نمی‌کند و اگر فقر هجوم کرد دفع می‌کند و اگر فقر واقع شد رد می‌کند؛ این تعابیری است که امیرالمؤمنین(ع) نسبت به فقر دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ دولتی در رفع فقر موفق نبوده است، افزود: اگر در همین شهر مشهد از محله سیدی وارد شده و محله‌هایی مثل ساختمان، طلاب، پنج‌تن، خواجه‌ربیع و خین عرب را سر بزنیم مشاهده می‌کنیم که فقر تا چه عمقی پیشرفته است و این تازه حاشیه شهر است و مشخص نیست این مساله تا کی ادامه پیدا می‎کند.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به مساله استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: مساله دیگر این است که دنیای امروز دنیایی است که در آن مستکبران می‌خواهند با زور با کشورها مقابله کنند و با منطق نمی‌شود با این قلدری مقابله کرد بلکه باید متقابلا با زور با آن‌ها برخورد کرد. آیه «واعدو لهم ما استطعتم...» به همین مساله اشاره دارد چرا امیرالمؤمنین با معاویه کنار نمی‌آمدند یا با طلحه و زبیر با شمشیر مواجهه می‌کنند؟

وی افزود: اگر بخواهیم شمشیری قوی داشته باشیم بدون داشتن اقتصادی قوی میسر نخواهد بود؛ بدون اقتصاد قوی نمی‌شود ارتش قوی داشت زیرا ارتش خرج زیادی دارد و این مساله در دفاع مقدس به‌خوبی قابل مشاهده است.

عضو شورای برنامه‌ریزی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: مساله بعد اینکه ما باید برای مردم جهان الگو باشیم؛ مردم منطقه و جهان یقینا به طرح ما برای اقتصاد و معیشت خود نگاه می‌کنند و اگر طرح موفقی نداشته باشیم جذب ما نمی‌شوند.

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: اگر فلسفه این نامگذاری را در نظر بگیریم می‌توانیم به عمق آن پی ببریم و این کلیدی است برای راهی که پیش رو داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز