معاون تربیت بدنی اداره كل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی خبر داد

ارسال۵۰۰ طرح به دبیرخانه جشنواره ملی تجلی تجربیات قرآنی

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۹:۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۰۱
ارسال۵۰۰ طرح به دبیرخانه جشنواره ملی تجلی تجربیات قرآنی
محمدی گفت: 500 طرح و ایده تجربی به همراه مستندات تصویری به دبیرخانه جشنواره ملی تجلی تجربیات قرآنی ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد مقدس، محمدابراهیم محمدی در نشست خبری "نخستین جشنواره ملی تجلی تجربیات قرآنی" كه در محل سالن اجتماعات اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: 500 طرح و ایده تجربی به همراه مستندات تصویری و كارآیی طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد كه از بین این تعداد 50 طرح برتر از سوی هیأت داوران برگزیده شده است.

معاون تربیت بدنی و پرورشی اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نخستین جشنواره ملی تجلی تجربیات قرآنی با حضور اندیشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه، مدیران مؤسسات قرآنی و فعالان عرصه آموزش قرآن از سطح كشور در مشهد برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی ایده ها و طرح‌های خلاقانه در عرصه آموزش قرآن كریم در زمینه قرائت، مفاهیم و حفظ عنوان كرد و افزود: ایده برگزاری جشنواره از سوی خراسان رضوی مطرح و با موافقیت وزارتخانه، دبیرخانه این جشنواره در محل اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی دایر شد و این جشنواره هر سال به صورت ملی به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود.

محمدی ادامه داد: تلاش شده تا در این جشنواره تجربیات علمی در حوزه قرآن آموزی در سطوح ابتدایی و پیشرفته ارایه و از میان طرح‌ها و ایده های اعلام شده بهترین‌ها برای معرفی انتخاب شوند.

وی با بیان اینكه 30 درصد طرح‌های برگزیده متعلق به خراسان رضوی است افزود: شركت در این جشنواره برای عموم علاقه مندان، فعالان عرصه آموزش قرآنی از جمله فرهنگیان آزاد است.

معاون تربیت بدنی و پرورشی اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: طرح‌های برتر و برگزیده جشنواره در قالب دو جلد كتاب به همراه شناسنامه طرح شامل اطلاعات تكمیلی و كاربردی به انضمام لوح فشرده تصویری اجرای طرح به چاپ رسیده است.

وی گفت: با توجه به برگزاری سالانه این جشنواره، طرح‌ها و ایده های نوین آموزش قرآن شناسایی و برای ارتقای شیوه های آموزشی در مدارس قرآن، مؤسسات قرآنی اجرا می شود.

معاون تربیت بدنی و پرورشی اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: طرح‌های منتخب به هیچ وجه طرح‌های نظری نیستند بلكه طرح‌هایی هستند كه با گزارش‌ها و مستندات تصویری و تاثیرات اجرای طرح همراه هستند لذا تاثیر مثبت آنها كاملا مشخص است.

مجمدی خاطرنشان كرد: نخستین جشنواره ملی تجلی تجربیات قرآنی با حضور شخصیت‌های كشوری و فعالان برجسته عرصه قرآن طی روزهای 17 و 18 خرداد ماه جاری در محل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار می شود.

نظر شما