یک محقق و پژوهشگر حوزه علمیه:

فضای نقد و بررسی در جامعه ایجاد شود

۱۳۹۰/۰۳/۱۹ - ۱۴:۳۶:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۰۸
فضای نقد و بررسی در جامعه ایجاد شود
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: فضای نقد و بررسی و برگزاری نشست ها را بین جوانان جامعه حاکم کنیم.

یاسر آیین محقق و پژوهشگر حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در خراسان رضوی در حاشیه جلسه نقد و بررسی فیلم "روزی که زمین از حرکت ایستاد" که به همت اداره کل امور جوانان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: باید بتوانیم در مقابل تهدید هایی که در حوزه فرهنگ نسبت به اعتقادات ما صورت می گیرد مقاومتی شکل دهیم و تنها راهش توانمندسازی خود است.

آیین تصریح کرد: در واقع ما جلوی موج وسیع صورت گرفته بیگانگان را نمی توانیم بگیریم اما کاری که می توانیم انجام دهیم این است که نوع توانمندی و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهیم.

آیین افزود: همچنین پیش از آنکه نگران اقدامات بیگانگان باشیم باید نگران سطح آمادگی فرزندان و جوانان خود در این مسیر باشیم که کمتر در این زمینه دچار مشکل شوند.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به آمادگی رسانه ها و افکار عمومی عنوان کرد: در جهانی زندگی می کنیم که در بستر رسانه و تحلیل آنها قرار گرفتیم در واقع رسانه های ما باید وارد حوزه ای شوند که مخاطبان خود را آگاه کنند این هم میسر نمی شود مگر با بحث های مبتنی بر نقد و بررسی که امکان نقد را فراهم آورد و این مشکلی است که حتی رسانه های غربی امروز به آن دچار هستند.

آیین با اشاره به ضعف سینما تصریح کرد: با توجه به گذشت چند دهه از انقلاب هنوز نتوانستیم سرمایه گذاری درستی در زمینه سینما و تئاتر داشته باشیم ظاهرا قرار هم نیست داشته باشیم و اساسا در زمینه سینما خیلی ضعیف عمل کردیم.

وی در مقایسه دو مقوله فوتبال و سینما اظهار داشت: توجه، نگاه و سرمایه گذاری صورت گرفته به فوتبال همه از بعد ورزشی بودن آن ناشی می شود و اساسا در لیست فرهنگی مردم فوتبال بسیار بیشتر از مقولاتی چون ادبیات، سینما و تئاتر جای دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه هنوز در بسیاری از شهرها سینما نداریم عنوان کرد: این امر حاکی از این است که بازار و بستر فرهنگی را بوجود نیاورده ایم که فیلم های ساخته شده به نمایش درآید در حالی که این امر برای ایجاد بستر فرهنگی در جامعه از ضروریات است.

آیین با بیان اینکه انقلاب ما انقلابی فرهنگی و مبتنی بر نظام بوده تأکید کرد: اساسا حفظ این نظام در گرو ابزارها و نهادهای فرهنگی است.

وی برگزاری نشست‎های بصیرت افزایی برای جوانان را که اداره کل امور جوانان خراسان رضوی به آن اقدام کرده و آشنایی آنان را با تهاجم فرهنگی و نقش ولایت فقیه در نظام ضروری دانست و افزود: این همان فضای نقد و بررسی است که باید اتفاق بیفتد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز