معاون آموزشی موسسه امام خمینی(ره):

باید انگیزه وقف کردن را در مردم ایجاد کنیم

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۲:۰۱:۴۳
کد خبر: ۶۲۶۰۰
باید انگیزه وقف کردن را در مردم ایجاد کنیم
معاون آموزشی موسسه امام خمینی(ره) گفت: مسأله مهمی كه وجود دارد این است كه بسیاری از افراد انگیزه كافی برای انجام وقف ندارند و باید در مردم این انگیزه ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام ابراهیم حسینی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: رسانه‌ها موظفند انگیزه كافی برای عمل به وقف را در مردم ایجاد كنند.

وی تصریح کرد: وقف یك نهاد دینی و حقوقی است كه برای امور عام المنفعه انجام می‌شود و به وسیله وقف بهترین خدمات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و عام المنفعه را می‌توان به مردم ارایه كرد.

حسینی افزود: مسأله مهمی كه وجود دارد این است كه بسیاری از افراد انگیزه كافی برای انجام وقف ندارند، زیرا سود اقتصادی نداشته و معمولا كسانی كه اقتصادی فكر می‌كنند در جاهایی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌كنند كه برایشان سودآور باشد.

وی با بیان اینكه البته افرادی نیز هستند كه خیر بوده و به فكر منفعت رساندن به دیگرانند، گفت: گاهی اوقات وقف در راستای نیت واقفین خرج نمی‌شود كه این مسئله بی اعتمادی مردم نسبت به انجام وقف را در پی دارد.

معاون آموزشی موسسه امام خمینی(ره) تصریح كرد: اگر وقف در جهتی كه مد نظر واقف است به مصرف برسد، سبب تشویق و ترغیب مردم به سمت وقف می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز