مدیرکل راه و ترابری خراسان رضوی:

بخشی از مطالبات پیمانکاران از طریق واگذاری سهام شرکت‌های دولتی پرداخت می‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۴:۴۲:۰۰
کد خبر: ۸۱۰۴
بخشی از مطالبات پیمانکاران از طریق واگذاری سهام شرکت‌های دولتی پرداخت می‌شود
مدیرکل راه و ترابری خراسان‌رضوی گفت: بخشی از مطالبات پیمانکاران در صورت تنظیم تفاهم‌نامه با اداره کل راه و ترابری این استان از طریق واگذاری سهام شرکت‌های دولتی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد مقدس، مهندس حسن احمدی نوری در جلسه ای که با حضور تعدادی از پیمانکاران بخش حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: برای اجرای جزء (الف – 3) بند 8 ماده واحده قانون بودجه سال 89 کل کشور، دولت می تواند سهام برخی شرکت های دولتی را از طریق سازمان خصوصی سازی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران واگذار کند.

وی افزود: در این راستا با پیگیری های به عمل آمده، جداول و دستورالعمل های مربوطه برای پرداخت مطالبات پیمانکاران طرف قرارداد تهیه شده است.

احمدی نوری در تشریح این بند قانونی گفت: بر اساس برنامه بودجه سال 89 کشور در جهت اجرای سیاست های كلی اصل 44 قانون اساسی به دولت اجازه داده شده است تا مبلغ 50 هزار میلیارد ریال از سهام قابل واگذاری متعلق به دولت و شركت های دولتی، طرح های تملك دارایی‌های انتفاعی نیمه‌تمام و یا آماده بهره‌برداری را براساس روش و قیمتی كه طبق قانون مذكور به‌تصویب هیأت واگذاری می‌رسد به شركت های پیمانكاری بخش‌های خصوصی و تعاونی مجری و یا متقاضی اجرای طرح های تملك دارایی‌های سرمایه‌ای واگذار کند.

وی تاکید کرد: انتقال سهام متناسب با صورت وضعیت مورد تأیید اداره کل و براساس دستورالعملی كه توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ابلاغ می‌شود، خواهد بود.

مدیرکل راه و ترابری خراسان رضوی از همه پیمانکاران متقاضی خواست نسبت به تکمیل فرم های مربوطه و ارسال درخواست به اداره کل اقدام کنند.

نظر شما