مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی:

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای بخش منابع کتابخانه‌ها

۱۳۹۱/۰۷/۱۹ - ۱۷:۳۶:۲۷
کد خبر: ۱۰۴۱۳۷
اختصاص ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای بخش منابع کتابخانه‌ها
مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی از اختصاص 20 میلیارد تومان بودجه برای بخش منابع در سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، سید عارف علوی مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: حدود 5 میلیون نسخه کتاب در سال خریداری و برای کتابخانه‌های سطح کشور ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 30 میلیون نسخه کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی کشور موجود است، ادامه داد: 3 میلیون نفر عضو کتابخانه‌های عمومی کشور هستند.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی به کتاب‌های بریل موجود در کتابخانه‌های کشور اشاره و تصریح کرد: در بخش کتاب بریل در سطح کتابخانه‌های عمومی کشور ضعیف عمل شده است.

علوی دلیل این ضعف را سخت و پر هزینه بودن چاپ کتاب‌های بریل عنوان کرد و گفت: باید با تلاش دستگاه‌های اجرایی به آن چیزی که مورد نیاز مردم است، دست یابیم.

وی تعداد کتابخانه‌های کشور قبل از دولت نهم را یک هزار و 600 کتابخانه دانست و افزود: در حال حاضر 2 هزار و 800 کتابخانه در سطح کشور وجود دارد.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی به کتابخانه روستایی خوانشرف واقع در نهبندان اشاره کرد و یادآور شد: این کتابخانه بهترین کتابخانه روستایی در سطح کشور بوده اما به خوبی از آن استفاده نشده است.

علوی از استقبال خوب کودکان از منابع خبر داد و افزود: تجهیزات بخش کودکان باید در تمام کتابخانه‌ها فراهم شود و امید است تا پایان سال این امر محقق شود.

وی به خرید نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای برای کتابخانه‌های سطح کشور اشاره کرد و یادآور شد: این نرم‌افزارها با محوریت متن‌محور و آموزش‌محور خریداری و برای کتابخانه‌های سطح کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی افزود: بازدید از کتابخانه‌های تمام استان‌های کشور نیز در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا خراسان جنوبی تنها استانی بوده که از تمام کتابخانه‌های آن بازدید شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز