عطش مزارع زعفران در سومین تولید کننده خراسان جنوبی

۱۳۹۱/۰۷/۲۵ - ۱۴:۴۱:۴۱
کد خبر: ۱۰۴۵۱۸
عطش مزارع زعفران در سومین تولید کننده خراسان جنوبی
هزار هکتار از مزارع زعفران فردوس به علت خشکسالی 15 ساله و کمبود منابع آبی با تانکر آبرسانی می‌شوند.

عطش مزارع زعفران در سومین تولید کننده خراسان جنوبی هزار هکتار از مزارع زعفران فردوس به علت خشکسالی 15 ساله و کمبود منابع آبی با تانکر آبرسانی می‌شوند شهرستان فردوس با تولید سالانه 10 تن زعفران، سومین تولید کننده این محصول در استان است.

با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت زعفران، هم اکنون کشاورزان مشغول آبرسانی به مزارع خود هستند. زعفران از محصولات استراتژیک است که آبیاری آن از اوایل پاییز در مناطق سردسیر کوهپایه آغاز می‌شود و تا نیمه آبان ادامه دارد.
 
خشکسالی‌های پیاپی باعث افت منابع آبی و خشکی مزارع شده که از 3 هزار و 100 هکتار سطح زیر کشت زعفران، حدود ‌هزار هکتار با تانکر آبیاری می‌شود. از سوی دیگر افزایش سطح زیر کشت در کنار محدودیت منابع آبی، جهاد کشاورزی فردوس را بر آن داشته تا 70 درصد هزینه حمل آب را به کشاورز پرداخت کند.
 
مزارع زعفران، با تانکربه درستی آبیاری نمی‌شوند که این مساله افت کیفی محصول را به دنبال دارد. مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: هم اکنون آبرسانی به مزارع زعفران روستاهای کوهپایه شهرستان فردوس از طریق چهار دستگاه تانکر انجام می‌شود. غلامی افزایش اعتبار برای آبرسانی سیار و تامین منابع آبی مطمئن را خواستار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز