۵۷هزار متر فرش از خراسان جنوبی به کشورهای اروپایی صادرشد

۱۳۹۰/۰۵/۱۲ - ۱۳:۰۲:۱۵
کد خبر: ۶۷۸۸۱
۵۷هزار متر فرش از خراسان جنوبی به کشورهای اروپایی صادرشد
رییس سازمان بازرگانی خراسان جنوبی از صادرات 57 هزار متر فرش تولیدی استان به کشورهای آلمان، ایتالیا، آمریکا و سایر کشورهای اروپایی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، نادر میرشکار، رییس سازمان بازرگانی خراسان جنوبی در حاشیه دوره به بافی فرش در جمع خبرنگاران اظهارداشت: 57 هزار متر از فرش تولیدی استان به کشورهای آلمان، ایتالیا، آمریکا و سایر کشورهای اروپایی صادر شده است.

وی ارزش فرش های صادراتی که در طرح های ریزه ماهی، خشتی و نائینی بافته شده است را هفت میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد.

رییس سازمان بازرگانی خراسان جنوبی افزود: سالانه در استان حدود 200 هزار متر مربع فرش تولید و صادر می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار هزار کارت شناسایی برای بافندگان فرش استان صادر شده است، تصریح کرد: نقشه، ظرافت بافت و اصالت طرح، فرش استان را از سایر فرشها متمایز کرده است.

میرشکار بیان کرد: با تشکیل خوشه فرش دستباف، ایجاد نمایشگاه دائمی فرش استان و فروشگاه اینترنتی سفارش پذیر تولید فرش استان، امکان صادرات مستقیم تولیدات فرش استان فراهم می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون دو هزار و 500 بافنده استان زیر پوشش بیمه قالیبافی هستند، افزود: برای توسعه و افزایش کیفیت فرش استان، تاکنون بیش از 110 دوره آموزش به بافی برای حدود چهار هزار نفر برگزار شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز