در بهمن امسال

جشنواره احیای سنت‌های مردمان كویر گرمسار برگزار می‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۲۱:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹
جشنواره احیای سنت‌های مردمان كویر گرمسار برگزار می‌شود
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از برگزاری جشنواره "احیای سنت‌های مردمان كویر گرمسار" در بهمن امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، حمید یزدانی مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از برگزاری جشنواره "احیای سنت‌های مردمان كویر گرمسار" در بهمن امسال خبر داد.

وی با بیان اینكه این جشنواره نیمه دوم بهمن امسال در آرادان گرمسار برگزار می شود، گفت: معرفی آداب و رسوم بخش آرادان شهرستان گرمسار، تولیدات صنایع دستی و محصولات دامی، گیاهان دارویی منطقه حاشیه كویر، بازی های محلی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینكه رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمسار به عنوان دبیر این جشنواره انتخاب شده است، از برگزاری جلسه هماهنگی و هم اندیشی نحوه برگزاری این جشنواره با حضور معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی استان سمنان، رییس اداره میراث فرهنگی گرمسار، بخشدار و شهردار، مسوولان دستگاه‌های اجرایی بخش آرادان و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گرمسار خبر داد.

یزدانی افزود: در این جلسه با تشریح نحوه همكاری دستگاه‌های اجرایی در برپایی این جشنواره مقرر شد به دلیل تنوع و تكثر برنامه ها، جشنواره به مدت دو روز برگزار شود و مسوولان بخشداری، شهرداری، دهیاری و شوراهای اسلامی بخش آرادان نیز نسبت به همكاری همه جانبه در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره اعلام آمادگی كردند.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به قابلیت های گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار گفت: در این شهرستان به دلیل وجود قومیت‌های مختلف از جمله ترك، عرب، الیكایی، قرار داشتن در حاشیه كویر و برخورداری از آداب و رسوم مختلف، امكان برگزاری جشنواره های متنوع وجود دارد كه مقدمات برگزاری این جشنواره ها بر اساس مناسبت های مختلف فراهم شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز