در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

ماجرای تهدید تلفنی امام جمعه سمنان

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۱:۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۶۷
ماجرای تهدید تلفنی امام جمعه سمنان
تلفنی تهدید كرده بودند كه اگر دست از اقدامات به قول خودشان خراب كارانه برندارم، خانه‌ام را آتش می‌زنند.
سرویس استان های برنا/ سمنان

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان عوامل پیروزی و ماندگاری انقلاب را رهبری، ایمان و وحدت ملت قهرمان ایران می داند و معتقد است این سه عامل، رژیم طاغوتی را به زباله دان تاریخ انداخت.
 
 وی آغاز فعالیت های انقلابی در سمنان را با بیان تعبیری از شیخ محمد تقی عبدوس  از مسجد عابدینیه عنوان می کند. 

گفت‌وگوی كوتاه ما با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به شرح زیر است: 

دلایل تداوم و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران را چه می دانید؟

عوامل به وجود آورنده انقلاب همان عوامل ماندگاری آن است، یعنی عامل رهبری، ایمان و وحدت كه باعث پیروزی انقلاب و ماندگاری آن شد و ملت قهرمان ایران با استفاده از این سه عامل، رژیم طاغوتی را به زباله دان تاریخ انداختند. اگر این سه عامل همچنان ادامه داشته باشد ان شاءالله پرچم انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت مهدی(عج) سپرده خواهد شد.

نقش رهبری امام راحل در پیروزی انقلاب چگونه بود؟

امام(ره) به عنوان پیشوا و رهبر مردم برای خدا قیام كرد و خدا هم به او یاری و كمك رساند تا حكومت اسلامی در ایران شكل گرفت. امام(ره) با آگاهی، تقوا و آینده نگری كشور را پیش برد. حضرت امام(ره) كشور ما را بیمه كرد و با آینده نگری خود موجب شكل گیری نهادهایی شد كه تا به حال به فعالیت مشغول بوده و پابرجا و فعال باقی مانده اند. نهادهایی مانند بسیج، سپاه، بنیاد شهید، سازمان تبلیغات و... پس از ایشان نیز مقام معظم رهبری، همان راه را ادامه داده اند كه اگر این راه تداوم داشته باشد این انقلاب تا همیشه زنده خواهد بود. به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، انقلاب اسلامی ایران در مدت این سی و دو سال همیشه رو به جلو حركت كرده و نه تنها عقب نشینی نداشته كه توقف نیز نداشته است.
 
از نقش موثر رهبر فرزانه انقلاب در تداوم این نهضت و پایداری انقلاب بگویید؟

همان طور كه اشاره شد مقام معظم رهبری در همان مسیر حضرت امام(ره) حركت كرده اند و پا جا پای امام راحل گذاشته اند. ایشان به معنای واقعی كلمه راهنما هستند. به عنوان مثال استكبار ستیزی، راهنمایی مردم، دعوت به وحدت كلمه و متكی بودن به مردم، منش و روش حضرت امام(ره) بود كه رهبر فرزانه انقلاب نیز این موارد را مورد نظر قرار داده اند.

خط، همان خط و راه، همان راه است. همان نقشی را كه حضرت امام(ره) در پیروزی و تداوم انقلاب داشته اند، رهبر فرزانه انقلاب نیز پس از ایشان همان نقش را برای سربلندی و عزت ایران اسلامی ایفا می كنند.

از خاطرات دوران انقلابتان بگویید؟

فعالیت های انقلابی در سمنان با سخنرانی ها شروع شد. افراد برجسته ای برای آگاه كردن مردم و سخنرانی در مسجد عابدینیه و مساجد دیگر شهر دعوت می شدند كه البته عوامل رژیم پهلوی هم باعث تعطیلی این جلسات می شدند. شیخ محمد تقی عبدوس از منبری ها و سخنرانان خوب كشور كه در دوران انقلاب نقش برجسته ای در فعالیت های انقلابی سمنان داشته تعبیری دارد با این عنوان كه فعالیت های انقلابی در سمنان از مسجد عابدینیه شروع شد.
 
مردم نیز با حضور در تظاهرات و سخنرانی ها در فعالیت های انقلابی حضور داشتند كه به سهم خود نیز در پیروزی انقلاب به زندان رفتند و شهید شدند و برخی نیز تبعید شدند. روحانیت، بازاریان و اقشار مختلف مردم با وحدت در تظاهرات شركت كرده و نقش ارزشمندی در پیروزی انقلاب داشتند. بعضی جلودار بودند و برخی هم همراه. البته تا وقتی به وحدت نرسیده بودیم نتیجه نیز نگرفتیم ولی با وحدت، به پیروزی رسیدیم كه باید قدردان زحمات همه كسانی باشیم كه برای انقلاب، خون دادند و متحمل شكنجه و آزار شدند.

به دلیل فعالیت های انقلابی توسط رژیم پهلوی دستگیر هم شدید؟
 
خیر ، ولی ساواك ما را زیاد تهدید می كرد. به عنوان مثال تلفنی تهدید كرده بودند كه اگر دست از اقدامات به قول خودشان خراب كارانه برندارم، خانه ام را آتش می زنند. از این دست تهدیدها زیاد بود ولی با كمك خدا و همت و وحدت و ایستادگی مردم و رهبری حضرت امام(ره)، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید كه باید شكرگزار این نعمت باشیم تا خداوند این نعمت عظیم را برای ما نگه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز