سرپرست کانون فرهنگی تبلیغی سرخه:

روحانیان با ایده‌های نو به طرح مسایل دینی بپردازند

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۹:۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۵۳۹۰
روحانیان با ایده‌های نو به طرح مسایل دینی بپردازند
سرپرست کانون فرهنگی تبلیغی سرخه گفت: روحانیان باید با ایده‌های نو به طرح مسایل دینی بپردازند. چرا كه جوانان طالب مجالس پویا و مبلغان جوانگرا هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، حجت الاسلام صادق بخشی، سرپرست کانون فرهنگی تبلیغی سرخه در دومین مجمع علمای این شهر افزود: ستاد اعتكاف باید جهت دهی اصلی را برعهده داشته باشد، به ویژه برای كسانی كه برای اولین بار حضور در مراسم را تجربه می كنند .

سرپرست کانون فرهنگی تبلیغی سرخه تصریح کرد: امروز بحث اعتكاف به یك شاخص فرهنگی تبدیل شده است و استقبال خوب مردم از این سنت نبوی ، نشانگر خدایی بودن مراسم ، نیت های پاك و اهمیت اصل تقرب و بندگی برای خداست.

صادق بخشی با اشاره به اینكه وظیفه روحانیان مرزبانی از دین و منافع دنیوی مردم است گفت :سنت حسنه اعتكاف فرصتی برای خودسازی و محاسبه نفس و زمینه ای برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و مسائل عبادی است.

بخشی افزود: مسجد ولی عصر(عج) سرخه آماده پذیرایی از خواهران معتکف و مسجد امام حسین (ع) سرخه آماده پذیرایی از برادران است .

وی با اشاره به اینکه در سال قبل 132 نفر در سرخه معتکف بودند، گفت: پیش بینی می شود امسال حداقل 150 نفر در برنامه عبادی اعتکاف حضور داشته باشند.

اجرای برنامه های فرهنگی تبلیغی، مسابقات فرهنگی ، پیگیری امور مربوط به فعالیت حوزه علمیه و برنامه اعتکاف و اعزام سخنران و خطیب به مناسبت های مختلف از دیگر مباحثی بود که در این مجمع مطرح و بحث و بررسی شد.

9 نفر روحانی مستقر و بومی در بخش سرخه فعالیت می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز